MENU

«Δέκα χρόνια και βλέπουμε»: Αβέβαιος ο χρονικός ορίζοντας για τις νέες επεκτάσεις του Μετρό

Μετά το Ίλιον η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη

Ενώ η ολοκλήρωση της Γραμμής 4  κινείται με αργό, αλλά σταθερό ρυθμό, ο σχεδιασμός για τις επόμενες «γενιές» του Μετρό έχει αρχίσει να μελετάται. Ωστόσο, η διοίκηση της Ελληνικό Μετρό έρχεται και κρούει τον κώδωνα του ρεαλισμού: «Οι πολίτες θα πρέπει να οπλιστούν με τεράστια υπομονή, καθώς ο χρονικός ορίζοντας των νέων επεκτάσεων αγγίζει τη δεκαετία, ίσως και να την ξεπερνά».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ξεκαθάρισε πως ορισμένες από τις επεκτάσεις που μελετώνται, θα απαιτήσουν «από πέντε έως και δέκα χρόνια, κάποιες άλλες ίσως και περισσότερο» για να γίνουν πραγματικότητα. Η δήλωση αυτή προσγειώνει τις προσδοκίες, τονίζοντας τη φύση των έργων Μετρό: «Είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούνται πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε».

Ποιες επεκτάσεις βρίσκονται στο τραπέζι

Παρά τον μεγάλο χρονικό ορίζοντα, οι μελέτες για την επέκταση του δικτύου έχουν ξεκινήσει. Άμεση προτεραιότητα μετά την ολοκλήρωση των έργων στο Ίλιον, αποτελεί η επέκταση της Γραμμής 2 προς τον Νότο, φτάνοντας μέχρι το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, όπου δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη

Οι επόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:

  • Επέκταση Γραμμής 2: Από Ανθούπολη προς τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος). Σε απώτερο μέλλον σχεδιάζεται και η σύνδεση του Ίλιον με τις Αχαρνές, εκπληρώνοντας ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων.
  • Επέκταση Γραμμής 4: Μελετάται η επέκταση και προς τις δύο κατευθύνσεις: από το Γουδή προς Λυκόβρυση και Μελίσσια (μέσω Κηφισίας) και από το Γαλάτσι έως σχεδόν την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.
  • Σύνδεση Κέντρου Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος: Έχουν ξεκινήσει μελέτες και για τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το δίκτυο του Μετρό.

Σε αργούς ρυθμούς η Γραμμή 4

Ο μετροπόντικας που κινείται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό αναμένεται να φτάσει στον κεντρικό σταθμό τέλη του 2025 με αρχές του 2026. Ο δεύτερος μετροπόντικας, από το Γαλάτσι, θα ακολουθήσει αργότερα, φτάνοντας στον Ευαγγελισμό τέλη του 2026 με αρχές του 2027.

Συμπερασματικά, ενώ ο σχεδιασμός είναι φιλόδοξος και εκτεταμένος, οι Αθηναίοι θα χρειαστεί να περιμένουν πολλά χρόνια για να δουν τις νέες αυτές γραμμές να λειτουργούν, επιβεβαιώνοντας πως τα έργα υποδομής αυτού του βεληνεκούς απαιτούν μακροπρόθεσμη δέσμευση και μεγάλη υπομονή.

Σχετικά Άρθρα