Διεθνή και έμπειρο σύμβουλο που θα προσφέρει νομικές υπηρεσίες στο πλαίσιο του επικείμενου διαγωνισμού για την αναβάθμιση και αξιοποίηση επιπλέον 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αναζητά το Υπερταμείο. Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον ότι ψάχνει να προσλάβει μια εξειδικευμένη και άκρως έμπειρη δικηγορική εταιρεία, με έδρα τις Βρυξέλλες και επαρκή πρακτική στο δίκαιο της Ε.Ε., για να ενεργήσει ως νομικός σύμβουλος σχετικά με την ανάπτυξη των 22 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία επί του παρόντος διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ως γνωστόν, πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Αλεξανδρούπολη, Άραξο, Αστυπάλαια, Χίο, Ικαρία, Ιωάννινα, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Κύθηρα, Λέρο, Λήμνο, Μήλο, Νάξο, Νέα Αγχίαλο, Πάρο, Σητεία, Σκύρο, Σύρο.
Προφανώς, στο Υπερταμείο αναζητούν σύμβουλο που θα έχει ειδική γνώση επί νομικών ζητημάτων που ενδέχεται να προκύψουν από τη νομοθεσία της ΕΕ περί δημοσίων συμβάσεων, ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, θέματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα και να προκαλέσουν παρενέργειες στην διαδικασία, όπως έχει συμβεί σε άλλες περιπτώσεις. Να σημειωθεί, επίσης, ότι γίνεται αναφορά περί μιας πιθανής άμεσης ανάθεσης σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτη φορέα. Μια εναλλακτική λύση μπορεί να περιλαμβάνει την ανάθεση της διαχείρισης και ανάπτυξης των περιουσιακών στοιχείων μέσω μίας ή περισσότερων συμβάσεων παραχώρησης. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο υποβολής προσφορών έως τις 21/07/2025, η δε διάρκεια της σύμβασης είναι για 36 μήνες, δηλαδή για 3 έτη (προφανώς έως και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού).
Τέλη του έτους ο διαγωνισμός
Αρχικός στόχος του Υπερταμείου, που προχωρά με νέα διοίκηση, είναι να «βγει» ο διαγωνισμός στο τέλος του 2025 και μέχρι το τέλος του 2027 να έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Ωστόσο, δεν είναι δεδομένα αυτά τα χρονοδιαγράμματα καθώς τέτοιες διαδικασίες χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης.
Σύμφωνα με τα παλιότερα δεδομένα, προβλέπονταν να παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» (καθώς κάποια θεωρούνται «φιλέτα» και άλλα όχι). Ήδη έχουν γίνει αυτοψίες, ενώ, αναμένονταν στοιχεία από την ΥΠΑ. Κατά τα φαινόμενα θα πάμε σε κάποιου είδους παραχώρηση όπου θα αναζητηθεί ένας operator, ενώ, σε τουλάχιστον ένα αεροδρόμιο (Νέα Αγχίαλος) εξετάζεται η χρήση cargo. Ενδεχομένως το Growthfund να διατηρήσει κάποιο μειοψηφικό μερίδιο. Λογικά, καθώς κάποια αεροδρόμια έχουν χαμηλή κίνηση, θα προβλεφθεί και δημόσια επιδότηση.
Να θυμίσουμε ότι η Eurobank είναι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η Doxiadis Associates Consultants on Development and Ekistics SA ο τεχνικός σύμβουλος και η Your Legal & Partners, μαζί με το δικηγορικό γραφείο Δρακόπουλος – Βασαλάκης DVLAW, οι νομικοί σύμβουλοι.