MENU

Εκπλήρωσε νέο ορόσημο η κατασκευή του Ε65, ξεπερνώντας το 75% η πρόοδος των εργασιών στο βόρειο τμήμα του

Απομένει να κατασκευαστούν λιγότερα από 46 χιλιόμετρα, ώστε ο Ε65 να θεωρείται πλήρης

Ξεπέρασε το 75% η πρόοδος των εργασιών στο βόρειο – και τελευταίο – τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ο οποίος κατασκευάζεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ελέγχεται από τη θυγατρική της Κεντρική Οδό, γεγονός που δίνει ορατότητα στην ολοκλήρωση και παράδοση του συνόλου του δρόμου εντός του 2026.

Η πρόοδος του έργου πιστοποιήθηκε με την ανάρτηση της βεβαίωσης του ανεξάρτητου μηχανικού ότι έχει επιτευχθεί Ανακεφαλαιωτική Πρόοδος Μελετών και Κατασκευών, έως 30 Απριλίου 2025, σε ποσοστό 75,102%. Η παραπάνω πιστοποίηση κάλυψε το 10ο ορόσημο του έργου με βάση της σχετική σύμβαση και επέτρεψε νέα χρηματική καταβολή. Ο συνολικός προϋπολογισμός για το βόρειο τμήμα ανέρχεται σε 442,1 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως το βόρειο τμήμα του Ε65 αφορά σε 70,5 χιλιόμετρα που θα συνδέσουν την Καλαμπάκα με τα Γρεβενά και την Εγνατία Οδό. Ουσιαστικά στο «τελευταίο μίλι» απομένει να κατασκευαστούν λιγότερα από 46 χιλιόμετρα ώστε ο Ε65 να θεωρείται πλήρης.

Ως γνωστόν στις αρχές του 2024 παραδόθηκε το νότιο τμήμα του Ε65, μήκους 32,5 χιλιομέτρων από την Εθνική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, ενώνοντας επί της ουσίας το «τυφλό» μεσαίο τμήμα μήκους 93,5 χιλιομέτρων που είχε παραδοθεί ήδη από το 2020 έως τα Τρίκαλα. Επίσης στις αρχές του 2024 είχε παραδοθεί μέρος του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου – περίπου 25 χιλιόμετρα – από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα, με τον αυτοκινητόδρομο να είναι λειτουργικός σε μήκος 136 χιλιομέτρων.

Ώθηση σε εμπόριο, τουρισμό και αγροτική παραγωγή

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης. Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Σχετικά Άρθρα