Για τα μέσα Φεβρουαρίου του 2026 (15/02/2026) μεταφέρθηκε η ολοκλήρωση κατασκευής του αστικού πεζόδρομου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ειδικότερα για το τμήμα από τον δήμο Καλλιθέας έως τον δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μήκους σχεδόν 12 χιλιομέτρων. Για το έργο ανάδοχος έχει οριστεί η εταιρεία ZITAKAT που υπέγραψε πέρυσι τον Ιούλιο σχετική σύμβαση 16,8 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) με την Περιφέρεια Αττικής, με ορίζοντα υλοποίησης της παρέμβασης, που μάλιστα έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης, τις αρχές Μαΐου 2025. Στην πορεία, δόθηκαν κάποιες μικρές παρατάσεις σε προθεσμίες, που πήγαν το έργο 1 με 2 μήνες αργότερα, για να έρθει προ ημερών αίτημα του αναδόχου για μεταφορά της ολοκλήρωσης του project κατά 230 ημέρες, ήτοι για τον Φεβρουάριο του 2026. Αυτό προκύπτει από σχετικό έγγραφο της Περιφέρειας Αττικής, η οποία και έκανε δεκτό το αίτημα του αναδόχου.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατοδρόμου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας από τον δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι δήμους της περιοχής. Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα (πλην κάποιων περιοχών, όπως π.χ. μέσα από το project του Ελληνικού της Lamda), έναντι των αρχικών προβλέψεων περί 22 χιλιομέτρων, με τη διαφορά αυτή να προκύπτει καθώς μέρος του έργου θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια, Δήμους της περιοχής και ιδιώτες.
Επίκληση προβλημάτων από τον ανάδοχο του έργου
Ο ανάδοχος, στην τεχνική έκθεση που συνόδευσε το αίτημα παράτασης, έθεσε μια σειρά από ζητήματα και προβλήματα όπως:
«Τα παραπάνω νέα τεχνικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι βρίσκονται εντός περιοχής με ιδιαίτερα μεγάλη τουριστική δραστηριότητα, ιδιαίτερα τους μήνες από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο, δραστηριοποιούνται εντός αυτής αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να παραχωρήσουν τον απαραίτητο εργοταξιακό χώρο για την κατασκευή των τεχνικών από τον Οκτώβριο του 2025 μέχρι και τον Απρίλιο του 2026. Για την έγκριση της απαιτούμενης δαπάνης για την κατασκευή των παραπάνω αναφερθέντων νέων τεχνικών έχει συνταχθεί η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση του έργου δαπάνης προ ΦΠΑ 2,5 εκατ. ευρώ με υπέρβαση κατά 14,98% από την αρχική σύμβαση για την έγκριση εκτέλεσης νέων τιμών εργασιών, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των τεχνικών», αναφέρεται.