MENU

«Κλείδωσε» η θέση του ραντάρ στο νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι

Ο Υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος τονίζει ότι η επιλογή διασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου

Μετά από εξειδικευμένες μελέτες και με στόχο την ασφάλεια της αεροπλοΐας, «κλείδωσε» η θέση για την τοποθέτηση του ραντάρ στο νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.

Το ζήτημα διευκρίνισε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, επισημαίνοντας ότι η επιλογή του χώρου έγινε με γνώμονα την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου και όχι με βάση άλλες σκοπιμότητες.

Ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι γύρω από το ζήτημα έχει αναπτυχθεί «μεγάλη παραφιλολογία», τονίζοντας πως τέτοιες συζητήσεις οδηγούν σε καθυστερήσεις και κινδύνους οικονομικών επιβαρύνσεων για το Ελληνικό Δημόσιο απέναντι στην κοινοπραξία που εκτελεί το έργο.

Όπως είχε αναφέρει σε προγενέστερο ρεπορτάζ το energodromio.gr, είχε αναδειχθεί η ανάγκη νέας χωροθέτησης του ραντάρ λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων στον Λόφο 24. Τότε το Υπουργείο Υποδομών εξέταζε ακόμη και το ενδεχόμενο μεταβατικής λειτουργίας του νέου αεροδρομίου με προσωρινά συστήματα από το “Νίκος Καζαντζάκης”, ώστε να μην υπάρξει μεγάλη απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα. Με τη σημερινή απόφαση για οριστική χωροθέτηση, το συγκεκριμένο ζήτημα θεωρείται πλέον λήξαν.

Ο Υφυπουργός υπογράμμισε: «Το αποτέλεσμα στο Ηράκλειο θα είναι ένα εξαιρετικό αεροδρόμιο και κυρίως ένα ασφαλές αεροδρόμιο. Η τοποθέτηση του ραντάρ αποτελεί ζήτημα ασφαλείας και δεν αφορά ούτε ιδιώτες ούτε το Δημόσιο. Αφορά την αεροπλοΐα και τους επιβάτες που εμπιστεύονται τις μετακινήσεις τους».

Παράλληλα, σημείωσε ότι όλες οι εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου έχουν μελετηθεί εγκαίρως και η τελική επιλογή του χώρου κρίθηκε ως βέλτιστη λύση.

Απαντώντας σε αιτιάσεις για το θέμα των μελετών, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι «δεν υπάρχει κανένα έλλειμμα στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε το ζήτημα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο». Πρόσθεσε ότι οι μελετητές «εξάντλησαν όλα τα δυνατά ενδεχόμενα με πλήρη παρουσίαση», ενώ χαρακτήρισε υπερβολική την κριτική που διατυπώθηκε, υπογραμμίζοντας ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα «φρόντισε να αντιγράψει αυτή την παραφιλολογία, προσθέτοντας την γνωστή του “σώς ΚΚΕ”».

Τέλος, αναφορικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του έργου, υπενθύμισε ότι το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει ποσοστό άνω του 44% στην εταιρεία παραχώρησης του Νέου Αερολιμένα Ηρακλείου.

Σχετικά Άρθρα