Επαφές για την κατάρτιση ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 με την Ελληνικό Μετρό βρίσκεται η διοίκηση της Άβαξ που ηγείται της κοινοπραξίας που ελέγχει τη βασική εργολαβία κατασκευής του έργου.
Στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της κατασκευαστικής εταιρίας, ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Μιτζάλης αναφέρθηκε στην εξέλιξη του Γραμμής 4 του αθηναϊκού μετρό, που αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της περιόδου, επαναλαμβάνοντας πως η εργολαβία της κοινοπραξίας που ηγείται ο όμιλος κινείται εντός χρονοδιαγράμματος (ήτοι έξοδος του ενός μετροπόντικα στα τέλη του 2025 και του δεύτερου στα τέλη του 2026 στο φρέαρ Ευαγγελισμού) με ουσιαστική, αλλά αποφασιστική εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση του έργου τη δημιουργία των σταθμών. Επανέλαβε πως ακόμη εκκρεμεί η ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών και η παράδοση τριών σταθμών από την ΕΡΕΤΒΟ (Πανεπιστημιούπολη, Γουδή, Ευαγγελισμός) για τους γνωστούς λόγους. Ο ίδιος ανάφερε πως εξελίσσεται η συζήτηση με την Ελληνικό Μετρό για την υποβολή ενός νέου χρονοδιαγράμματος και πως ο όμιλος δεσμεύεται να κάνει ότι είναι δυνατό «ώστε να συντμήσουμε τους χρόνους ολοκλήρωσης του έργου, στο βαθμό που περνά από τη δική μας δυνατότητα».
«Η εργολαβία ποτέ δεν πεθαίνει»
Ο κ. Μιτζάλης ερωτηθείς σχετικά για το νέο pipeline έργων και το μερίδιο που διεκδικεί ο όμιλος ανάφερε πως παρά την κυκλικότητα του τομέα, δεν ανησυχεί για την παραγωγή νέων συμβολαίων στο μέλλον, αφενός λόγω της τοποθέτησης και της τεχνικής επάρκειας της Άβαξ κι αφετέρου λόγω των αναδυόμενων αναγκών σε νέες υποδομές. Χαρακτηριστικά ανάφερε πως «η εργολαβία ποτέ δεν πεθαίνει». Εκτίμησε πως δεν υπάρχουν ώριμα σχέδια για νέες δημοπρατήσεις οδικών έργων στην Αττική, αναφερόμενος και στην κοινή Πρότυπη Πρόταση (μαζί με ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις) για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για την οποία το δημόσιο δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί.
Υπογράμμισε ωστόσο πως «έχουμε μείνει σοβαρά πίσω στις δημοπρατήσεις νέων έργων μετρό». Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον είναι «παγωμένος», ενώ σχετικά έργα για επέκταση προς Μαρούσι, Ίδρυμα Νιάρχος και αλλού έχουν απενταχθεί χρηματοδοτικά προς ώρας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ.
Ο ίδιος εκτίμησε πάντως πως η νέα γενιά έργων αφορά μεγάλες σιδηροδρομικές συνδέσεις, λιμάνια, αλλά και έργα παρέμβασης στη λειψυδρία, τα οποία μελετώνται προς ώρας. Υπογράμμισε επίσης το ενδιαφέρον του ομίλου για έργα στο εξωτερικό (ήδη εκτελούνται ενεργειακά έργα για ιδιώτες σε Ιράκ και Ρουμανία), αλλά και για ιδιωτικά έργα, όπου ήδη σχηματίζεται ένα σημαντικό απόθεμα.