MENU

Ι. Τσάρας για ΟΛΘ: Το επενδυτικό πλάνο του project προβλέπει ετήσιο προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια

Εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση ανάθεσης του έργου

Ετήσιο προϋπολογισμό άνω των 70 εκατ. ευρώ προβλέπει το επενδυτικό πλάνο του project επέκτασης της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τριών ετών, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Ιωάννης Τσάρας. Η χρηματοδότηση καλύπτεται κυρίως από ίδια κεφάλαια ύψους πάνω από 110 εκατ. ευρώ, ενώ οι τράπεζες έχουν ανταποκριθεί θετικά για την κάλυψη του υπόλοιπου ποσού με δανεισμό, χάρη στη μηδενική δανειακή επιβάρυνση και τη σταθερή κερδοφορία της εταιρείας.

Ο Ι. Τσάρας προσθέτει ότι εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση ανάθεσης του έργου, ενώ ο προσωρινός ανάδοχος, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑΤΕΚΑΛ, έχει ήδη ξεκινήσει σειρά πρόδρομων εργασιών. Ο διευθύνων σύμβουλος εκτιμά ότι η τελική προσφορά της κοινοπραξίας, μετά την εφαρμογή του Value Engineering, διαμορφώνεται λίγο κάτω από τα 200 εκατ. ευρώ.

Η διαδικασία Value Engineering έχει στόχο τον εξορθολογισμό και τη μείωση του κόστους του έργου, δίνοντας έμφαση στη χρονική διάρκεια, στην αλληλουχία των εργασιών και στην προέλευση των βασικών υλικών επίχωσης, χωρίς καμία υποβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών, οι οποίες παραμένουν αμετάβλητες σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα και τη σύμβαση παραχώρησης.

Η κύρια φάση του έργου

Η κύρια φάση της επέκτασης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36-37 μήνες. Στον εργοταξιακό χώρο θα εγκατασταθούν μονάδα παραγωγής σκυροδέματος και δύο μονάδες παραγωγής caissons (πλωτά κυψελωτά κιβώτια για την κατασκευή του έργου).

Η επέκταση της 6ης προβλήτας χαρακτηρίζεται ως σύγχρονη βαριά υποδομή και αναμένεται να ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο του λιμανιού, επιτρέποντάς του να εξυπηρετεί πλοία Ultra Large Container Vessels (ULCVs) χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.

Οι βασικές εργασίες περιλαμβάνουν:

  • Κατασκευή νέου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, με τουλάχιστον 400 μέτρα σε βάθος 16,5 μέτρων, για την προσέγγιση ULCVs και την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση περισσότερων πλοίων (Berthing Windows).
  • Δημιουργία νέας χερσαίας επιφάνειας περίπου 157.000 τ.μ., με πλάτος 306,5 μέτρων.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής για τη λειτουργία της επέκτασης.
  • Βυθοκόρηση του διαύλου και του κύκλου ελιγμών των πλοίων για την προσέγγιση ULCVs.

Σχετικά Άρθρα