MENU

Ιταλία: «Πράσινο φως» για τη γέφυρα 3,6 χλμ. που θα ενώσει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα

Ένα κεφάλαιο που διήρκεσε δεκαετίες κλείνει και ανοίγει ο δρόμος για τη μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο στην κατηγορία της

Πριν το τέλος του καλοκαιριού θα βάλει μπρος τα έργα για τη γέφυρα, που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, η ιταλική κυβέρνηση, όπως γνωστοποίησε σήμερα το Υπουργείο Υποδομών της κυβέρνησης Meloni. Ο προϋπολογισμός του έργου θα αγγίζει τα 13,5 δισ. ευρώ, με την ολοκλήρωσή του να αναμένεται το 2026.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Πρόκειται για μια γέφυρα 3,6 και πλέον χλμ., απόσταση την οποία θα χρειαστεί περίπου 15 λεπτά κανείς για να διασχίσει. Οι δυο «πύργοι», στην αρχή και στο τέλος της γέφυρας, θα έχουν ύψος 399 μέτρων. Η συγκεκριμένη υποδομή σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 7,7 βαθμών (δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής) και σε ανέμους ταχύτητας μέχρι και 200 χλμ. την ώρα.

Πρόκειται για προσωπικό «στοίχημα» του γραμματέα της Lega και Υπουργού Μεταφορών, Matteo Salvini, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα του έργου, με την λογική ότι -μεταξύ των άλλων- θα αυξήσει σημαντικά την απασχόληση (η σχετική πρόβλεψη αναφέρει ότι μπορεί να δημιουργηθούν μέχρι και 120.000 νέες θέσεις εργασίας) και θα φέρει πιο κοντά την Σικελία στην υπόλοιπη Ιταλία.

Οι αντιρρήσεις της αντιπολίτευσης και οι ενδοιασμοί των οικολογικών οργανώσεων

Η ιταλική αντιπολίτευση, από την μεριά της, εφιστά την προσοχή στον κίνδυνο παρείσδυσης εργολαβικών εταιριών που συνδέονται με την μαφία και υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δεκάδες άλλες υποδομές που χρειάζονται άμεσα ενίσχυση και συντήρηση, όπως για παράδειγμα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Κάτω Ιταλίας. Οι υπεύθυνοι του σχεδίου εγγυώνται ότι «η γέφυρα της Μεσσίνας» πρόκειται να διαρκέσει τουλάχιστον δυο αιώνες, αλλά πολλές οικολογικές οργανώσεις απαντούν ότι το τίμημα, σε ό,τι αφορά την καταστροφή του περιβαλλοντικού πλούτου της περιοχής, θα είναι πολύ βαρύ.

Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το ύψος των διοδίων που θα πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί. Το Υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνει όμως τους Ιταλούς ότι «οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές και εντελώς λογικές».

Η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο σε ό,τι αφορά την κατηγορία της, θα οικοδομηθεί με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια. Μέρος του ποσού, μάλιστα, πρόκειται να θεωρηθεί δαπάνη αμυντικού χαρακτήρα, από την στιγμή που θα διευκολύνει στρατηγικές οδικές συνδέσεις, σε περίπτωση πολέμου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση Μελόνι αναμένεται να μπορέσει να προσεγγίσει πιο εύκολα τον στόχο της διάθεσης του 5% του ΑΕΠ της χώρας, για αμυντικές δαπάνες.

Σχετικά Άρθρα