Μια νέα εποχή στη συντήρηση και την ασφάλεια του οδικού δικτύου της Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει η Αντιπεριφέρεια, θέτοντας σε εφαρμογή έναν καινοτόμο μηχανισμό καθημερινής παρακολούθησης και άμεσης επέμβασης σε εθνικές και επαρχιακές οδούς.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, υπέγραψε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας σύμβαση με ανάδοχο εταιρεία, με την οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά η καθημερινή επιτήρηση 49 κομβικών σημείων του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου του νομού.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, πλήρως εξοπλισμένα τεχνικά συνεργεία θα πραγματοποιούν καθημερινές περιπολίες σε 12 σημεία εθνικών οδών και σε 37 επαρχιακές οδούς, με αποστολή:
Παράλληλα, προβλέπονται περιπολίες ανά δεκαπενθήμερο σε παράπλευρους δρόμους και στο υπόλοιπο δίκτυο, με σκοπό την καταγραφή της λειτουργικότητας τους και τον προγραμματισμό μεγαλύτερων έργων συντήρησης.
Το νέο σύστημα χρηματοδοτείται με 2,4 εκατομμύρια ευρώ από το Τεχνικό Πρόγραμμα Ιδίων Πόρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, και στοχεύει στην προληπτική συντήρηση και τη μείωση των κινδύνων τροχαίων ατυχημάτων, μέσω της συνεχούς επιτήρησης και ταχείας αντίδρασης.
Ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι είναι κρίσιμο να υπάρχει συνεχής εικόνα για την κατάσταση του οδικού δικτύου, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζονται άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις τα προβλήματα που δημιουργούνται, όπως φθορές του οδοστρώματος, καθιζήσεις και κατολισθήσεις.
Εξέφρασε την αισιοδοξία ότι ο νέος μηχανισμός θα αυξήσει κατακόρυφα την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων της Περιφέρειας.
Ο νέος μηχανισμός περιλαμβάνει 49 συνολικά σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, μεταξύ των οποίων:
Εθνικό δίκτυο:
Ν. Χαλκηδόνα–Ημαθία, Σίνδος, Γέφυρα–Κιλκίς, Διαβατά–Κιλκίς, Νέα Λητή–Κιλκίς, Λητή–Άσσηρος, Π.Ε.Ο. Σερρών, Δορκάδα–Ξυλούπολη–Λαχανάς, Ωραιόκαστρο, Δερβένι–Ασπροβάλτα, Θέρμη–Χαλκιδική, «Πράσινα φανάρια»–Αεροδρόμιο «Μακεδονία», Προφήτης Ηλίας κ.ά.
Επαρχιακό δίκτυο:
Θεσσαλονίκη–Καλοχώρι, Σίνδος–Ν. Μάλγαρα, Αγχίαλος–Ξηροχώρι, Ν. Χαλκηδόνα–Κουφάλια, Θεσσαλονίκη–Ωραιόκαστρο–Δρυμός, Λαγκαδάς–Σοχός, Ρεντίνα–Αρέθουσα, Ν. Ρύσιο–Βασιλικά, Θεσσαλονίκη–Ασβεστοχώρι–Χορτιάτης, Θεσσαλονίκη–Πανοράματος–Χορτιάτης, και πολλές ακόμη.
Στο σχέδιο εντάσσεται επίσης και το παράπλευρο οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ εντός των ορίων του νομού Θεσσαλονίκης.