MENU

Μ. Μουστάκας για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης: Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 20% από τα πρώτα χρόνια

Σημαντική αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη προβλέπει ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος ΔΣ του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Λόγο για σημαντικές αλλαγές που θα φέρει στις αερομεταφορές της Κρήτης το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του επισκέπτη και εξυπηρετώντας περίπου δέκα εκατομμύρια επιβάτες, έκανε ο Μάνος Μουστάκας, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και μέλος ΔΣ του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μιλώντας στην εκπομπή «Brave New Airlines».

«Σήμερα στην Κρήτη το υφιστάμενο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης- αν δεν αλλάξει κάτι φέτος- θα καταφέρει να εξυπηρετήσει περίπου δέκα εκατομμύρια επιβάτες. Αυτό το νούμερο είναι πάρα πολύ μεγάλο για το αεροδρόμιο. Έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη δυναμικότητά του» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, το κ. Μουστάκας προβλέπει αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 20% ήδη από τα πρώτα χρόνια, «μόνο από το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν οι περιορισμοί στην εξυπηρέτηση αεροσκαφών και επιβατών».

Τέλος, εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι το νέο αεροδρόμιο θα είναι σύγχρονο, με μεγαλύτερους χώρους, με αναβαθμισμένο επίπεδο εξυπηρέτησης, προσφέροντας  ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ η συνολική εμπειρία του επισκέπτη θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη.

Στο 50% η πρόοδος των εργασιών

Σε πρόσφατη ενημέρωση της εξέλιξης των εργασιών για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η πρόοδος υλοποίησής του έχει ήδη φτάσει στο 50%, με τις βαριές κατασκευαστικές εργασίες του αεροδρομίου να τείνουν προς την ολοκλήρωσή τους.

Σημειώνεται ότι μέτοχοι της εταιρίας που αναπτύσσει το νέο αεροδρόμιο είναι το ελληνικό Δημόσιο (45,9%), ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (32,46%) και ο ινδικών συμφερόντων οίκος GMR (21,64%), ενώ οι εργασίες υλοποιούνται από την ΤΕΡΝΑ, θυγατρική ως γνωστόν του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει:

  • Ένα διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E.
  • Ένα παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους.
  • Οκτώ συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο.
  • Δύο συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (Αpron) που αποτελείται από 5 σταθερές θέσεις κατηγορίας Ε (ή 10 κατηγορίας C), 27 απομακρυσμένες θέσεις κατηγορίας C και 1 θέση κατηγορίας Ε, 16 θέσεις για Γενική Αεροπλοΐα και 3 θέσεις για ελικόπτερα.
  • Ένα τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 7 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 94.000 τ.μ.
  • Πύργος Ελέγχου 780 τ.μ. και ύψους 44 μέτρων και Κτίριο Μετεωρολογικού σταθμού 3.100 τ.μ.
  • Δέκα Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου.
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (400 μακράς και 200 μικρής διάρκειας για ΙΧ, 168 για Ταξί, 500 για ενοικιαζόμενα, 600 για υπαλλήλους, 110 για λεωφορεία).
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας συνολικού μήκους 23 χλμ.
  • Χώρο Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων.
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18 χλμ., 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου – Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ., με 1 λωρίδα κυκλοφορίας και διευρυμένη ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.
  • Περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χλμ.

Σχετικά Άρθρα