Η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα διακοπεί για έναν μήνα, αρκετά μετά το τέλος του καλοκαιριού, προκειμένου να γίνουν έργα για την επέκταση προς Καλαμαριά, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.
Μιλώντας από το βήμα του Φόρουμ διαλόγου της «Μακεδονίας της Κυριακής» και του emakedonia.gr με θέμα «Η Κεντρική Μακεδονία σε πορεία Fast Forward», ο ίδιος διευκρίνισε ότι το έργο της Καλαμαριάς θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2026, με το συνολικό κόστος να διαμορφώνεται στα 720 εκατομμύρια ευρώ. Η κυβέρνηση –όπως διαβεβαίωσε– «βάζει πλάτη» με την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Παράλληλα, στα χαρτιά βρίσκεται και η διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά –ένα έργο που, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, δεν είναι ακόμα ώριμο, καθώς εκκρεμεί μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων. Αν και το έργο προσομοιάζεται με τη διάνοιξη της Ψελλού, το χρονοδιάγραμμα για την Πόντου φαίνεται ασύμβατο με αυτό του μετρό.
Η συνεργασία με τη δημοτική αρχή Καλαμαριάς είναι στενή, όπως διαβεβαίωσε, με στόχο να υπάρξουν άμεσες λύσεις.
Επόμενος σταθμός… δυτικά. Η επέκταση του μετρό προς τα δυτικά προάστια αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Παρατάθηκε η εκτέλεση της σύμβασης-πλαίσιο για τις πρόδρομες εργασίες, ώστε να δοθεί έμφαση στις γραμμές προτεραιότητας, ενώ τρέχει η μελέτη σκοπιμότητας για την “αρθρωτή επέκταση”.
Παρότι το έργο δεν ανήκει πλέον στην αρμοδιότητα του κ. Ταχιάου, ο ίδιος επικαλέστηκε την «ιδιότητα του Θεσσαλονικιού» για να αναφερθεί στο έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, που χρηματοδοτείται με 53,5 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ.
Η χρηματοδότηση περιλαμβάνει επέκταση προς τα δυτικά και πρόσβαση στον έκτο προβλήτα, με δίδυμη γέφυρα στην είσοδο του λιμανιού και αναδιάρθρωση γραμμών, ώστε να διασφαλίζεται η διέλευση από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
Το έργο, όπως ανέφερε, ανοίγει τον δρόμο για την απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών από τη δυτική είσοδο, διευκολύνοντας και το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος. Ζήτημα παραμένει ο χώρος συναρμολόγησης των συρμών, το οποίο καλείται να επιλύσει ο ΟΣΕ.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Ταχιάος ανακοίνωσε ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού εκτιμάται να ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο, ενώ αναφέρθηκε και σε μικρότερα έργα, όπως:
Ο υφυπουργός επισήμανε ότι υπάρχουν διαρκείς σχεδιασμοί για τη Θεσσαλονίκη, με άνοιγμα στη διαβούλευση και στόχο ένα συνεκτικό σχέδιο για το μέλλον. Αναγνώρισε επίσης πως οι υποδομές της χώρας είναι “γερασμένες”, οι πόροι πεπερασμένοι και η ενότητα κρίσιμη για την πρόοδο.
Αναφορικά με βίντεο που κυκλοφόρησε και έδειχνε δύο συρμούς “αντικριστά”, ο υφυπουργός το διέψευσε κατηγορηματικά: «Κανένα τρένο δεν βρέθηκε σε λάθος τροχιά», σημειώνοντας ότι όλες οι λειτουργίες έγιναν σε αυτόματο mode, χωρίς παρέμβαση από το κέντρο ελέγχου.
Όπως εξήγησε, η οπτική επαφή δύο συρμών σε απόσταση έως 15 μέτρα είναι απόλυτα προβλεπόμενη, ειδικά όταν θα μπουν σε κυκλοφορία και οι 15 επιπλέον συρμοί για την Καλαμαριά. Τότε, είπε, θα είναι «ρουτίνα» οι διασταυρώσεις.
«Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα ασφάλειας», διαβεβαίωσε.