«Κενό γράμμα» παραμένουν μέχρι στιγμής τα σχέδια για την αντιμετώπιση των έντονων κυκλοφοριακών προβλημάτων στο Λεκανοπέδιο, μέσω της υλοποίησης σημαντικού διαμετρήματος και αποτελέσματος παρεμβάσεων στην Αττική που θα αποσυμφορήσουν βασικές οδικές αρτηρίες. Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά καιρούς αναφέρεται ότι η πολιτική ηγεσία αναγνωρίζει το οξύ πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα και στην περιφέρεια αυτής αλλά και ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα, προφανώς και με νέα έργα, ωστόσο, αναδεικνύεται και μια πραγματικότητα, δηλαδή η έλλειψη πόρων που θα χρηματοδοτήσουν αυτά τα projects.
Πλην όμως, αποτελεί κοινό τόπο στις τάξεις της αγοράς, των κατασκευαστών – όπως και των Συγκοινωνιολόγων – πως χρειάζεται δέσμη μέτρων που θα προσφέρει «ανάσες» στους οδηγούς που μένουν με τις ώρες, καθημερινά, καθηλωμένοι στα οχήματά τους. Στην αγορά υποστηρίζουν ότι η αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην Αττική απαιτεί έναν ευρύτερο σχεδιασμό που προφανώς θα περιλαμβάνει την επέκταση μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό), τον ανασχεδιασμό των συγκοινωνιών κ.α., ωστόσο, σημαντικό «κομμάτι του παζλ» αποτελούν οι οδικές παρεμβάσεις.
Ανάμεσα σε αυτές, ξεχωρίζουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς το Ελληνικό, τους λιμένες Λαυρίου ή Ραφήνας, τα Μεσόγεια, project για το οποίο οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και Άκτωρ Παραχωρήσεις έχουν υποβάλει και σχέδιο – Πρότυπη Πρόταση (μέσω σύμβασης παραχώρησης). Μάλιστα, η επίσης ιδιωτική εταιρεία Lamda Development έχει χρηματοδοτήσει η ίδια μελέτες για το έργο επέκτασης του οδικού άξονα, μέσω σήραγγας (Ηλιούπολη) προς τα νότια προάστια, τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, άρα και το Ελληνικό.
Η δε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αυτόνομα, έχει προτείνει την υλοποίηση του νέου οδικού άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα, που θα παρακάμπτει τον Κηφισό, «βγάζοντας» βαριά οχήματα από το κέντρο της πόλης (επίσης σχέδιο μέσω Πρότυπης Πρότασης).
Πλην όμως, αν και τα παραπάνω οδικά έργα έχουν και ιδιωτική χρηματοδότηση που μπορεί να «καλύψει» μέρος της δημόσιας αδυναμίας να βρει πόρους, για την ώρα δεν υπάρχουν εξελίξεις και νεότερα. Μάλιστα, η αγορά ακόμη περιμένει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις που έχει υποσχεθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο είναι αυτό που προ ολίγων ετών είχε φέρει αυτό το μοντέλο ως επιπλέον σημαντική λύση για την προώθηση έργων από ιδιώτες (που θα συλλαμβάνουν, εκπονούν μια ιδέα για επένδυση, θα προτείνουν κ.α.).
Προς το παρόν, οι φάκελοι παραμένουν κλειστοί στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο επίσης δεν έχει «ανοίξει χαρτιά» για την τελική λύση του προβλήματος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, έργο – «ανάσα» που θεωρητικά θα προχωρούσε ως δημόσιο (έχει από καιρό ανάδοχο τους ΤΕΡΝΑ, Aktor), αλλά κόλλησε σε χρηματοδοτικά και δικαστικά προβλήματα. Μέχρι να ληφθούν αποφάσεις, αναμένονται μάλλον μικρές παρεμβάσεις, όπως αυτές που έχει π.χ. προαναγγείλει ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, για ανάπτυξη δύο εξόδων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης (Αττική Οδός) σε απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους, κίνηση που προφανώς απαιτεί το «πράσινο φως» του παραχωρησιούχου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και άλλες τέτοιου είδους επεμβάσεις.