Στην τελική της φάση περνά η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, με τις εργασίες στο τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός να προχωρούν ταχύτατα ενόψει της παράδοσης στις 4 Δεκεμβρίου 2025.
Το εργοτάξιο επισκέφθηκαν σήμερα (17/11) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Δημήτρη Αναγνώπουλο ενώ παρών ήταν και ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, ο οποίος τους ενημέρωσε για την πορεία των εργασιών.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Χρίστο Δήμα, «απομένουν ακόμη 10 χλμ. για να δοθούν στην κυκλοφορία», ενώ περισσότεροι από 475 εργαζόμενοι επιχειρούν καθημερινά στο πεδίο. Ο ρυθμός εκτέλεσης θεωρείται «θεαματικός» σε σχέση με την προηγούμενη αυτοψία πριν από έναν μήνα.
Ο Νίκος Ταχιάος στάθηκε στη «ρεκόρ» ολοκλήρωση του άξονα μέσα σε τρία χρόνια, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια της Ολυμπίας Οδού, της κατασκευάστριας εταιρείας και της κοινοπραξίας: «Δύσκολα προβλήματα λύθηκαν σε πολύ σύντομο χρόνο και με την καλύτερη τεχνική».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος αναφέρθηκε στις σύνθετες τεχνικές εργασίες των τελευταίων 10 χλμ. και επιβεβαίωσε ότι «σε λίγες ημέρες» ολόκληρος ο άξονας Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος θα είναι ενιαίος και λειτουργικός.
Κατά την αυτοψία παρευρέθηκαν επίσης η βουλευτής Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου, εκπρόσωποι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στελέχη της Ολυμπίας Οδού και της αναδόχου εταιρείας.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι το έργο βρίσκεται πλέον «στο τελευταίο του στάδιο» και ότι η παράδοση των τελικών χιλιομέτρων «αποτελεί σημαντικό βήμα για την περιοχή». Επισήμανε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα εφαρμοστούν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προκειμένου η σύνδεση των τελευταίων 10 χλμ. με τον αυτοκινητόδρομο να ολοκληρωθεί με πλήρη ασφάλεια και διαφάνεια.

Στο πιο σύνθετο τμήμα του άξονα επιχειρούν καθημερινά περίπου 450 εργαζόμενοι, καθώς περιλαμβάνει:
Παράλληλα, το παράπλευρο οδικό δίκτυο οδεύει προς ολοκλήρωση στις αρχές 2026, ενώ υπενθυμίζεται ότι 65 χλμ. του άξονα έχουν ήδη παραδοθεί στην κυκλοφορία από την 1η Αυγούστου.
Η AVAX, που κατασκευάζει τα τελευταία 10 χλμ., ανέφερε ότι η πρόοδος του τελευταίου τετραμήνου αποτέλεσε «κατασκευαστική πρόκληση» τόσο λόγω της πολυπλοκότητας του έργου όσο και των ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μετέβη στη συνέχεια στο εργοτάξιο του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, έργο ΣΔΙΤ που προχωρά με ταχύ ρυθμό.
Ο Χρίστος Δήμας χαρακτήρισε τον άξονα «ιδιαίτερα σημαντικό» για όλη τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, σημειώνοντας ότι ορατά πλέον «τα εργοτάξια κινούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς».
Ο Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι «η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο εργοτάξιο», αναφέροντας ότι η πρόοδος της διάνοιξης είναι εμφανής και ότι τα ΣΔΙΤ επιτρέπουν ταχύτερη υλοποίηση.
Ο Δημήτρης Αναγνώπουλος σημείωσε ότι ολοκληρώνεται το σύνολο σχεδόν των οριστικών μελετών και ότι έχουν αποδοθεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, γεγονός που επιτρέπει την επιτάχυνση των εργασιών.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός έκανε λόγο για «απολύτως αναγκαίο έργο» που ενισχύει τη συνδεσιμότητα και την ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
Περισσότερες ειδήσεις
«Γέφυρα» γνώσης για τους μηχανικούς του αύριο η Ολυμπία Οδός
Επενδύσεις άνω των 4 δισ. ευρώ σε νέες υποδομές μεταμορφώνουν και αναβαθμίζουν περαιτέρω την Κρήτη