Πρόσθετες αποζημιώσεις που θα ανέλθουν σε πάνω από 53 εκατ. ευρώ, ειδικότερα στα 53,9 εκατομμύρια ευρώ, θα εισπράξει η «ΑΚΤΩΡ», πλέον AKTOR Group (μετά την απόκτηση της θυγατρικής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από την πρώην INTRAKAT), για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ένα έργο που θα στοιχίσει τελικά κάμποσο πάνω από 600 εκατ. ευρώ, ενώ δεν πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία φέτος, όπως ήταν το αρχικό πλάνο, αλλά στις αρχές 2026.
Και μάλιστα, αφού πρώτα… «κλείσει» η λειτουργία της βασικής γραμμής για τουλάχιστον ένα μήνα για να γίνουν οι δοκιμές στα συστήματα και να “κουμπώσει” στο υφιστάμενο δίκτυο (Βασικό Έργο, μήκος γραμμής 9,6 χλμ., με 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας) η νέα γραμμή – επέκταση των σχεδόν 4,78 χλμ. (με 5 νέους σταθμούς σε Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα).
Ειδικότερα, μετά από αποφάσεις διαιτησίας, η Ελληνικό Μετρό ενέκρινε τις αποζημιώσεις και τους τόκους υπερημερίας, ενώ μόλις χτες δημοσιεύθηκε και η ένταξη της σχετικής πράξης στο τομεακό πρόγραμμα «ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025», ήτοι, «κλείδωσε» η χρηματοδότηση της… αποζημίωσης με υπογραφή του υπουργού Υποδομών και μεταφορών, Χρ. Δήμα.
Προ ημερών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου σημείωσε εκ νέου ότι το έργο θα παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2025 και πηγαίνει βάσει… χρονοδιαγράμματος, που έχει βέβαια «ξεχειλώσει» κατά 3 μήνες (αρχική πρόβλεψη ήταν για Νοέμβριο 2025).
«Την πρόοδο των εργασιών για την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, τον Φεβρουάριο του 2026, επιβεβαίωσε η σύσκεψη εργασίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης, με τις Διοικήσεις της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της Εγνατίας Οδού Α.Ε., που πραγματοποιήθηκε στο ΥΜΑΘ, σήμερα, Παρασκευή 23 Μαΐου 2025», σημείωνε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι «υπάρχει σαφής διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση που αντιμετωπίζαμε πριν από την παράδοση του Μετρό και σε αυτήν που βιώνουμε σήμερα. Μέχρι και την έναρξη της λειτουργίας του, στις 30 Νοεμβρίου, το κυρίαρχο ερώτημα ήταν πότε θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από την πόλη – πολλοί, μάλιστα, αμφισβητούσαν ακόμη και την ολοκλήρωση του έργου. Πλέον, είναι κοινή πεποίθηση ότι, όπως το βασικό έργο έτσι και η επέκταση προς την Καλαμαριά θα γίνει πραγματικότητα. Ο κόσμος ανυπομονεί να το χρησιμοποιήσει και να το εντάξει στην καθημερινότητά του. Από την πλευρά μας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εργαζόμαστε αδιαλείπτως προς αυτήν την κατεύθυνση, με απόλυτη προσήλωση στον στόχο της ολοκλήρωσης της επέκτασης έως την 28η Φεβρουαρίου 2026».