Η αναβάθμιση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Μουδανιών, από τον κόμβο Κ12 έως τον κόμβο Θέρμης, επανέρχεται σε τροχιά υλοποίησης, μετά την απένταξή της από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχωρά πλέον στην υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ, υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης των απαραίτητων αδειοδοτήσεων και απαλλοτριώσεων μέσα στο 2025.
Το έργο – στρατηγικής σημασίας για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων εκατέρωθεν της αρτηρίας – προβλέπεται να δημοπρατηθεί το πρώτο τετράμηνο του 2026.
Η παρέμβαση μετατρέπει το τμήμα Κ12–Θέρμη σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, με πρόσβαση αποκλειστικά μέσω τεσσάρων κόμβων.
Συγκεκριμένα προβλέπονται:
• Αναμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου Μαρίνου Αντύπα
• Αναμόρφωση του κόμβου Mediterranean Cosmos
• Αναμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου Θέρμης
• Κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου μεταξύ Cosmos – Θέρμης (κάτω διάβαση)
Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει την πλήρη αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας με στόχο:
• αύξηση οδικής ασφάλειας
• βελτίωση και ενίσχυση οδοστρώματος
• αποκατάσταση ερεισμάτων
• νέα διαγράμμιση
• αντικατάσταση των στηθαίων συστημάτων αναχαίτισης στην κεντρική νησίδα και στις πλευρικές αρτηρίες, ώστε να αποτρέπονται παράνομες είσοδοι–έξοδοι
Εξίσου κρίσιμο στοιχείο είναι η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο θα εξυπηρετεί παρόδιες επιχειρήσεις και εργαζόμενους, εξαλείφοντας τις σημερινές ασυνέχειες.
Για το τμήμα από τη Θέρμη έως την Καρδία ξεκινά τώρα η εκπόνηση της σχετικής μελέτης.
Σύμφωνα με την Περιφέρεια:
• δεν υπάρχει υφιστάμενο παράπλευρο δίκτυο (παρά μόνο σε πολύ μικρό τμήμα)
• απαιτείται κατασκευή νέου
• προβλέπεται εγκατάσταση ηχοπετασμάτων σε Καρδία και επέκταση Θέρμης
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, δήλωσε στο ΑΠΕ–ΜΠΕ:
«Έχουν δημιουργηθεί πολλές επιχειρήσεις εκατέρωθεν της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Μουδανιών και παρατηρείται είσοδος και έξοδος από σημεία που δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας, με συνέπεια να υπάρχει πολύ σοβαρό θέμα οδικής ασφάλειας».
Σημείωσε ότι οι παρόδιες επιχειρήσεις δεν εξυπηρετούνται επαρκώς, ζήτημα που θα αντιμετωπιστεί οριστικά με το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Επιπλέον τόνισε πως η μετατροπή του άξονα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα και θα σταματήσει η ανεξέλεγκτη πρόσβαση από μη αδειοδοτημένα σημεία.
Ο κ. Μπίλλιας ανέφερε ότι η Περιφέρεια αναμένει «ένα έγγραφο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης», το οποίο αφορά απαλλοτρίωση έκτασης. Η συναίνεση του ΑΠΘ είναι προϋπόθεση για την υποβολή του φακέλου στη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ.
Ο στόχος που τίθεται:
• Ολοκλήρωση αδειοδοτήσεων & απαλλοτριώσεων εντός 2025
• Υποβολή φακέλου στο ΕΣΠΑ στις αρχές του 2026
• Δημοπράτηση έργου στο α’ τετράμηνο του 2026
Για την υλοποίηση, ο χρονικός ορίζοντας υπολογίζεται σε τρία χρόνια, με πιθανές καθυστερήσεις κυρίως από τις εργασίες παράκαμψης δικτύων κοινής ωφελείας.
Περισσότερες ειδήσεις
Σε Θεσσαλονίκη και βόρειο Ελλάδα προσπαθεί να εδραιώσει την παρουσία της η ΜΕΤΚΑ
ΟΛΘ: Υπεγράφη η σύμβαση των 195,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση της 6ης προβλήτας
Επένδυση αναβάθμισης της δυτικής Θεσσαλονίκης το project των 196 εκατ. ευρώ της Dimand στο ακίνητο ΦΙΞ