Ολοκληρώνεται ο ανταγωνιστικός διάλογος που διεξήχθη σε δύο φάσεις για το μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ του άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), οδηγώντας έτσι το διαγωνισμό για τη συγκεκριμένη σύμβαση στη φάση της κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Ειδικότερα, με σχετική ανάρτηση του στη Διαύγεια το υπουργείο Υποδομών αναγνωρίζει ότι «έχουν καλυφθεί επαρκώς τα ζητήματα που άπτονται των τεχνικών, χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών του έργου, τα οποία αποτέλεσαν το αντικείμενο του διαλόγου μεταξύ αναθέτουσας αρχής και προεπιλεγέντων, καθώς και ότι έχουν εξεταστεί τα πιθανά μέσα που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο την υλοποίηση του έργου».
Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του έργου είναι 445 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και πως στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου είχαν συμμετάσχει οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άβαξ, καθώς και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις (νυν Aktor) – ΜΕΤΚΑ. Προς το παρόν δεν έχει οριστεί η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, ωστόσο εκτιμάται ότι αυτή θα μπορούσε να οριστεί πριν το τέλος του 2025.
Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:
- Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ., Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών, Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. και Παράκαμψη Χαλκηδόνας, Α/Κ Χαλκηδόνας, Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
- Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων.
Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:
- Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας. Νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται
- στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους περίπου 6,340 χλμ.
- Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας. Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους 11 μέτρων, συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και πλάτους 13 μέτρων με τα ερείσματα.
- Tμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14,07 χιλιομέτρων, κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μέτρων, δεκατεσσάρων γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μέτρων περίπου, δύο ανισόπεδων κόμβων, εξήντα ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) και εικοσιπέντε ιρλανδικών διαβάσεων.
- Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι. Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους 11 μέτρων, συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και πλάτους 13 μέτρων με τα ερείσματα.
- Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της ΕΟ2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road) για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.