Οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού φόρτου στην Αττική Οδό ξεκινούν άμεσα, με την πρώτη στοχευμένη παρέμβαση να αφορά τον κρίσιμο Κόμβο της Μεταμόρφωσης.
Με εντολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη μελέτη και υλοποίηση του έργου στον κόμβο που οδηγεί προς την Εθνική Οδό. Η παρέμβαση αυτή, που στοχεύει στην αποσυμφόρησή του, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Χρήστος Δήμας, η υλοποίηση του έργου θα είναι άμεση, ενώ ξεκαθάρισε ότι το κόστος των εργασιών δεν πρόκειται να επιφέρει καμία αύξηση στα διόδια της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με τον υπουργό, η συγκεκριμένη παρέμβαση αναμένεται να βελτιώσει την κυκλοφορία στον συγκεκριμένο κόμβο κατά 50%.
Η παρέμβαση αφορά την είσοδο στον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (κατεύθυνση προς Λαμία) και προβλέπει:
Η προτεινόμενη λύση χαρακτηρίζεται μεταξύ άλλων από:
Χρ. Δήμας: Συνεργασία ΥΠΟΜΕ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την εφαρμογή άμεσων λύσεων
«Η έξοδος της Μεταμόρφωσης είναι ένα σημείο όπου καθημερινά ταλαιπωρούνται οι οδηγοί, καθώς η υποδομή δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα. Με την παρέμβαση που προωθούμε θα γίνεται καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο σημείο, επιτρέποντας την ανεξάρτητη κίνηση των δύο κλάδων στην έξοδο από την Αττική Οδό προς της Εθνική. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον παραχωρησιούχο, εφαρμόζει άμεσες λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και μάλιστα, με τρόπο που να απαιτείται ο λιγότερος δυνατός χρόνος και το χαμηλότερο δυνατό κόστος στα στάδιο της κατασκευής» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας.
Ν. Ταχιάος: Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, αλλά μικρές παρεμβάσεις
«Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Μικρές παρεμβάσεις όπως αυτή που ανακοινώθηκε σήμερα, είναι βέβαιο πως θα βελτιώσουν την κατάσταση σημειακά, στην έξοδο της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Από εκεί και πέρα, οι όποιες παρεμβάσεις επέλθουν περαιτέρω αποτελούν αντικείμενο μίας μελέτης που απαιτεί χρόνο για να ωριμάσει. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην Αττική υλοποιείται αυτή τη στιγμή ένα τεράστιο έργο, η Γραμμή 4 του Μετρό, η ολοκλήρωση της οποίας θα φέρει πολύ μεγάλη ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του πολεοδομικού συγκροτήματος» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος σημείωσε ότι η παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, δηλαδή στη διασταύρωση του αυτοκινητόδρομου Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού θα βελτιώσει την κυκλοφοριακή ροή εισόδου στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης, των δύο ανεξάρτητων κλάδων, από Αεροδρόμιο προς Λαμία και από Ελευσίνα προς Λαμία. Ειδικότερα, το έργο αφορά στην ανεξαρτητοποίηση των δύο λωρίδων, έτσι ώστε ο οδηγός που έρχεται από το Αεροδρόμιο να ακολουθεί ξεχωριστή είσοδο στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης από τον οδηγό που έρχεται από την Ελευσίνα με κατεύθυνση προς Λαμία».
Επιβεβαίωση του energodromio.gr
Υπενθυμίζεται οτι σε εκτενές του ρεπορτάζ πριν 20 ημέρες το energodromio.gr είχε καταγράψει την εν λόγω προτεραιότητα του ΥΠΟΜΕ αναφορικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και συγκεκριμένα την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού εντός του έτους.
«Σύντομα ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες για τη σημειακή παρέμβαση στην έξοδο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο, τη Νέα Αττική Οδό, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ηγεσία του υπουργείου φέρεται να αποδέχεται την πρόταση για την κατασκευή δύο διαφορετικών εξόδων σε απόσταση περίπου 150 μέτρων στον κόμβο ως την πλέον ρεαλιστική, ώστε να απελευθερωθεί το σημείο, που εμφανίζει και το μεγαλύτερο φόρτο αλλά και εμποδίζει την έξοδο στην ΠΑΘΕ.
Στόχος είναι το έργο να ξεκινήσει μέσα στο έτος, ενώ η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται σε τέσσερις με πέντε μήνες, όπου μοιραία κατά τη διάρκεια των έργων θα απαιτηθούν προσωρινές διακοπές κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση της Ελευσίνας» είχε αναφέρει μεταξύ άλλων.
Η υφιστάμενη κατάσταση
Η Πρόταση