Στα μέσα του 2027 πρόκειται να ολοκληρωθεί το «διπλό» έργο της επέκτασης του αεροδρομίου που αφορά το νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων και το νέο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών στο βορειοδυτικό τμήμα του αεροδρομίου. Η κατασκευή έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Redex με τις εργασίες να είναι ήδη σε εξέλιξη. Ο πολυώροφος χώρος στάθμευσης οχημάτων θα έχει δυναμικότητα 3.365 θέσεων και θα κατασκευάζεται στον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης P1. Επιπλέον, ο νέος χώρος στάθμευσης αεροσκαφών στο βορειοδυτικό τμήμα του αεροδρομίου θα παρέχει 32 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών τύπου Code C, καθώς και ένα σταθμό εξυπηρέτησης της περιοχής στάθμευσης αεροσκαφών, τροχοδρόμους και νέες γέφυρες για τα οχήματα εξυπηρέτησης.
Στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος επέκτασης του αεροδρομίου, το γραφείο μελετών που έχει αναλάβει την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού αεροσταθμού, καθώς και τα έργα επί του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, ολοκληρώνει τη φάση της γενικής μελέτης. Το έργο της επέκτασης περιλαμβάνει αύξηση της συνολικής επιφάνειας του αεροσταθμού κατά περίπου 150.000 τ.μ. (+68% σε σχέση με τους υφιστάμενους χώρους) και θα προσφέρει αναβαθμίσεις, όπως μεταξύ άλλων: Nέες και βελτιωμένες εγκαταστάσεις διακίνησης επιβατών (έλεγχος εισιτηρίων – check-in, έλεγχος ασφαλείας, διαβατηριακός έλεγχος, χώροι επιβίβασης), πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, αύξηση της εμπορικής επιφάνειας άνω του 100%, διεύρυνση χώρων διαχείρισης αποσκευών, λειτουργικοί χώροι υποστήριξης και συναφή συστήματα τεχνολογίας αιχμής.
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επέκταση του κύριου αεροσταθμού
Παράλληλα, η εταιρεία έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τα έργα επέκτασης του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου (Early Contractor Involvement- ECI)», η οποία διασφαλίζει την έγκαιρη ανατροφοδότηση από εργολάβους με αποδεδειγμένη εμπειρία σε μεγάλης κλίμακας και σύνθετα έργα – παράμετρος κρίσιμης σημασίας για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και εκτέλεση του έργου. Μέχρι την αναμενόμενη ολοκλήρωση του συνόλου της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή του προτιμητέου αναδόχου για την κατασκευή του έργου, στις αρχές του 2026, η εταιρεία, σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, «θα αξιοποιήσει τα οφέλη της διαδικασίας ECI».
Σημειωτέον ότι ο ΔΑΑ, διατηρεί αμετάβλητη για το σύνολο της χρονιάς την εκτίμηση όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, η οποία αναμένεται να κινηθεί με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστιαίο ρυθμό ανάπτυξης το 2025, με σταδιακή προσαρμογή σε χαμηλότερα μονοψήφια ποσοστά σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα. Συνολικά, κατά το οκτάμηνο του 2025, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 22,71 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 6,8%. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε αύξηση κατά 2,1% και 8,8% αντίστοιχα.