Στην επιφάνεια – μαζί με το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που σταθερά ταλαιπωρεί την Αττική – επανέρχονται τα οδικά έργα αποσυμφόρησης με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ν. Ταχιάο να θέτει τις προτεραιότητες με σχετικές δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη.
Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι μέσα στο 2025 θα δημοπρατηθεί το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, το οποίο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να αποσυμφορηθεί η κίνηση στον κόμβο λεωφόρου Αθηνών και λεωφόρου Σχιστού και να εξυπηρετηθεί η περιοχή του Θριασίου Πεδίου που εν πολλοίς συγκεντρώνει μεγάλη οικονομική δραστηριότητα ως περιοχή hub για logistics.
Πέραν τούτου, έβαλε ψηλά στην ατζέντα την πρότυπη πρόταση για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Οινόφυτα (σ.σ. έχει κατατεθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) για την αποσυμφόρηση του Κηφισού αλλά και μία από τις προτεινόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως (σ.σ. από το 2023 υπάρχει Πρότυπη Πρόταση από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Aktor – Άβαξ) με σκοπό την εξυπηρέτηση των νοτίων προαστίων. Επανέλαβε πως τα νέα έργα δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν με δημόσια κεφάλαια ή μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας (ΣΔΙΤ), δείχνοντας ως μόνο μοντέλο χρηματοδότησης εκείνο των Παραχωρήσεων. Παρόλα αυτά ο σχετικός νόμος και οι αλλαγές που προωθεί το ΥΠΟΜΕ σε σχέση με τις Πρότυπες Προτάσεις ακόμη δεν έχει έρθει στη Βουλή, οπότε όλοι οι παραπάνω σχεδιασμοί διαθέτουν μακροπρόθεσμο χαρακτήρα.
Άμεσες παρεμβάσεις για αποσυμφόρηση στην Αττική Οδό
Αντιθέτως, άμεσες θεωρούνται οι επεμβάσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πρωτεύουσας με πρώτη προτεραιότητα την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού μέσα στο 2025. Σύντομα ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες για τη σημειακή παρέμβαση στην έξοδο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο, τη Νέα Αττική Οδό, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ηγεσία του υπουργείου φέρεται να αποδέχεται την πρόταση για την κατασκευή δύο διαφορετικών εξόδων σε απόσταση περίπου 150 μέτρων στον κόμβο ως την πλέον ρεαλιστική, ώστε να απελευθερωθεί το σημείο, που εμφανίζει και το μεγαλύτερο φόρτο αλλά και εμποδίζει την έξοδο στην ΠΑΘΕ.
Στόχος είναι το έργο να ξεκινήσει μέσα στο έτος, ενώ η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται σε τέσσερις με πέντε μήνες, όπου μοιραία κατά τη διάρκεια των έργων θα απαιτηθούν προσωρινές διακοπές κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση της Ελευσίνας.