MENU

Συναγερμός στην Ευρώπη: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διπλασιάζουν τη ζήτηση ρεύματος ως το 2030 – Θα αντέξει το Δίκτυο;

Η ζήτηση αναμένεται να εκτοξευθεί από τις 45 TWh που προβλέπονται για φέτος στις 100 TWh έως το τέλος της δεκαετίας

Σημαντική αύξηση της ζήτησης ρεύματος αναμένεται στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με κινητήριο μοχλό την ολοένα και μεγαλύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις αναλυτών που μεταδίδει το Montel, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αποκλειστικά για τη φόρτιση των EVs θα διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Συγκεκριμένα, η ζήτηση ρεύματος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη αναμένεται να εκτοξευθεί από τις 45 TWh που προβλέπονται για φέτος στις 100 TWh έως το 2030, όπως δήλωσε ο Shan Tomouk, επικεφαλής ενεργειακής έρευνας στην εταιρεία δεδομένων Benchmark Mineral Intelligence. Παρόλο που η αύξηση είναι εντυπωσιακή, ο Tomouk σημείωσε ότι ωχριά μπροστά στην εκτόξευση της ζήτησης ενέργειας σε άλλους τομείς, όπως τα κέντρα δεδομένων. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης ανέρχεται επί του παρόντος περίπου στις 2.700 TWh.

Ανοδική τάση στις πωλήσεις και η μεγάλη πρόκληση

Σημειώνεται ότι από τον τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, το 16% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αφορούσε ηλεκτρικά οχήματα, σημειώνοντας άνοδο από το 13% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Η Νορβηγία πρωτοστατεί στην Ευρώπη, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 95% των νέων πωλήσεων μέχρι στιγμής φέτος.

Η μετάβαση από τα οχήματα ορυκτών καυσίμων στα ηλεκτρικά δεν είναι απρόσκοπτη και εγείρει σοβαρά ζητήματα για τις ευρωπαϊκές υποδομές δικτύου. Τόσο ο Shan Tomouk όσο και η Wenche Teigland, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας υπηρεσιών φόρτισης Fount, συμφώνησαν ότι υπάρχουν προκλήσεις.

«Ακόμη και στη Νορβηγία, όπου το δίκτυο είναι αρκετά ανθεκτικό, παρατηρούμε προβλήματα με την εισαγωγή βαρέων οχημάτων που απαιτούν ισχυρότερους σταθμούς φόρτισης», επεσήμανε η Teigland.

Το κρίσιμο σημείο είναι η χωροθέτηση: οι σταθμοί φόρτισης πρέπει να βρίσκονται κατά μήκος των δρόμων, συχνά όμως όχι σε περιοχές με επαρκή χωρητικότητα δικτύου.

Ο Tomouk τόνισε ότι το πρόβλημα μπορεί να ανακύψει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς «τα ευρωπαϊκά δίκτυα δεν χτίστηκαν με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών». Η ανάπτυξη δικτύων ταχείας φόρτισης, όπου ένας σταθμός μπορεί να απαιτεί 1-2 MW ισχύος, οδηγεί σε ουρές αναμονής για τη σύνδεση στο δίκτυο.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η κατασκευή νέων σταθμών φόρτισης να παρεμποδίζεται από χρονικές καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια.

Σχετικά Άρθρα