MENU

Στα ύψη τα ενοίκια και η ζήτηση για χώρους logistics – Σε εξέλιξη μεγάλες επενδύσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Οι αποδόσεις στα logistics έχουν σταθεροποιηθεί κοντά στο 6,8%, ενισχύοντας περαιτέρω την επενδυτική εμπιστοσύνη στις συγκεκριμένες αναπτύξεις

Την… ανηφόρα εξακολουθούν να τραβούν τα ενοίκια των χώρων logistics, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας και αποτυπώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την ασφυκτική έλλειψη σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων στην Αττική και τη βόρεια Ελλάδα.

Με βάση τα στοιχεία από την εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield Proprius, με τα prime μισθώματα να κινούνται πλέον στα 5,75 ευρώ/τ.μ. τον μήνα και με ανοδική τάση, η αγορά λειτουργεί εδώ και καιρό σε περιβάλλον ισχυρής ζήτησης και περιορισμένης προσφοράς, γεγονός που συντηρεί τις πιέσεις στις τιμές ακόμη και σε ένα τρίμηνο όπου η συνολική απορρόφηση κινήθηκε χαμηλότερα.

Το τρίτο τρίμηνο του 2025, η απορρόφηση υποχώρησε στα 102.000 τ.μ., επίπεδο αισθητά χαμηλότερο από τα δύο προηγούμενα τρίμηνα. Ωστόσο, τα στοιχεία δεν δείχνουν κάμψη του ενδιαφέροντος, αλλά την αδυναμία της αγοράς να προσφέρει διαθέσιμα, ποιοτικά ακίνητα στις διαστάσεις που αναζητούν οι επιχειρήσεις. Η κατηγορία των 3.000 – 10.000 τ.μ. παραμένει η πιο δραστήρια, επιβεβαιώνοντας ότι οι εταιρείες εξακολουθούν να αναζητούν μεσαίου μεγέθους λύσεις με σύγχρονες προδιαγραφές, συνθήκη όμως που σήμερα δεν μπορεί να καλυφθεί εύκολα.

Η ιστορική πορεία των ενοικίων δείχνει τον δρόμο: Μετά τη βαθιά πτώση της κρίσης, όταν οι τιμές άγγιξαν τα 3,5 – 4 ευρώ το τ.μ. ανά μήνα, από το 2020 και έπειτα τα μισθώματα κατευθύνονται σταθερά ανοδικά. Το 2025 βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων:

  • Της ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
  • Της επαναφοράς αποθεμάτων ασφαλείας από τις εταιρείες.
  • Των καθυστερήσεων στην ανάπτυξη νέων, μεγάλων αποθηκών.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι μεγάλες επενδύσεις που υλοποιούνται σε κομβικά σημεία της χώρας αποκτούν καθοριστική σημασία. Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο εξελίσσεται στη μεγαλύτερη οργανωμένη ανάπτυξη logistics στην Ελλάδα, με στόχο να δημιουργήσει έναν διεθνή κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. Στη Φυλή, νέες ιδιωτικές υποδομές αναπτύσσονται σε στρατηγικές εκτάσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της μεταποίησης και των διανομών στην Αττική. Την ίδια στιγμή, το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη προχωρά στη σταδιακή μεταμόρφωσή του σε ένα από τα σημαντικότερα logistics parks της βόρειας Ελλάδας, που φιλοδοξεί να γίνει βασική πύλη εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια.

Χαμηλού ρίσκου οι επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους

Οι επενδύσεις αυτές, μαζί με μικρότερα έργα σε Ασπρόπυργο, Μαγούλα, Οινόφυτα και Σίνδο, επιχειρούν να καλύψουν μια δεκαετή υστέρηση επενδύσεων στον χώρο των αποθηκών. Παρ’ όλα αυτά, ο χρόνος υλοποίησης αυτών των έργων δεν επιτρέπει άμεση αποσυμφόρηση της αγοράς, κάτι που σημαίνει ότι τα ενοίκια αναμένεται να διατηρήσουν την ανοδική τους πορεία και τους επόμενους μήνες.

Στο μακροοικονομικό περιβάλλον, η εικόνα είναι μικτή. Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος υποχώρησε τον Σεπτέμβριο, με τη βιομηχανική παραγωγή να σημειώνει πτώση 2,9% λόγω μειωμένης μεταποίησης και ηλεκτροπαραγωγής. Ωστόσο, ο πληθωρισμός αποκλιμακώθηκε στο 1,8%, το χαμηλότερο επίπεδο τετραετίας, ενισχύοντας τη σταθερότητα στο λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων και δημιουργώντας μια πιο προβλέψιμη βάση για τον κλάδο.

Οι αποδόσεις στα logistics έχουν πλέον σταθεροποιηθεί κοντά στο 6,8%, ολοκληρώνοντας μια μακρά περίοδο αποκλιμάκωσης που υποδηλώνει ωριμότητα και ενισχυμένη επενδυτική εμπιστοσύνη. Ο κλάδος εξακολουθεί να θεωρείται ασφαλής, με χαμηλό ρίσκο και σταθερές ροές ζήτησης, γεγονός που προσελκύει τόσο θεσμικούς όσο και ιδιώτες επενδυτές.

Η ΑΑΔΕ, από την πλευρά της, προχωρά στην εφαρμογή ενός εκτεταμένου συστήματος ψηφιακής παρακολούθησης φορτίων στα χερσαία σύνορα και στα τελωνεία, δημιουργώντας ένα νέο επίπεδο διαφάνειας και ελέγχου στις μετακινήσεις εμπορευμάτων. Μια κίνηση που αναμένεται να περιορίσει το λαθρεμπόριο και να λειτουργήσει θετικά για τις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.

Περισσότερες ειδήσεις

Logistics κατά νέου ΚΟΚ: «Άδικες και μη εφαρμόσιμες οι κυρώσεις στα βαρέα οχήματα»

Γ. Περιστέρης: Ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο ξεκλειδώνει την έγκαιρη παράδοση σύνθετων έργων – Πώς θα καταστεί η Ελλάδα περιφερειακός κόμβος logistics

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά: Οι ανησυχίες των δημάρχων και το … δώρο στον περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά

Σχετικά Άρθρα