Μπορεί η πρόταση εγκατάλειψης της προθεσμίας μέχρι το 2035 για συνολική στροφή προς την πλήρως ηλεκτρική οδήγηση να δίνει στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες περισσότερο… έδαφος, ώστε να πουλήσουν υβριδικά και άλλα οχήματα, όμως η ηλεκτροκίνηση, όπως μεταδίδει το Reuters, ήταν και εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη τάση του μέλλοντος.
Προ δυο ημέρων (16/12), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σχέδια για την εγκατάλειψη της αποτελεσματικής απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, μετά από πιέσεις από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της περιοχής, βοηθώντας τους να ανταγωνιστούν καλύτερα τους ταχέως κινούμενους Κινέζους αντιπάλους.
Τα plug-in υβριδικά, τα EV με εκτεταμένη αυτονομία, τα οποία χρησιμοποιούν έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, ακόμη και οι συμβατικοί κινητήρες θα παραμείνουν νόμιμοι μετά το 2035.
Οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης μια νέα κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων με επιπλέον πιστώσεις για μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, παραχωρήσεις που οι αναλυτές του κλάδου λένε ότι προσφέρουν πολλά από αυτά για τα οποία άσκησαν πιέσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Η Επιτροπή επέτρεψε στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να κάνει επιλογές και να έχει την ευκαιρία να ανταγωνιστεί», δήλωσε ο Phil Dunne, CEO της εταιρείας συμβούλων Grant Thornton Stax. «Ας ελπίσουμε ότι θα επιτρέψει στη βιομηχανία της Ευρώπης να φτάσει τους Κινέζους» με ανταγωνιστικά ως προς το κόστος EV, πρόσθεσε.
Premium μάρκες όπως η Mercedes και BMW θα έχουν περισσότερο χρόνο για να πουλήσουν plug-in υβριδικά πριν στραφούν στην αποκλειστική πώληση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με μια μεγάλη γκάμα μικρότερων μοντέλων, όπως το Fiat 500 και το Clio, η Stellantis και Renault θα πρέπει να επωφεληθούν από τη νέα επιδοτούμενη κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων για τους κατοίκους των πόλεων της ηπείρου.
Η στάση της ΕΕ είναι πολύ διαφορετική από αυτή των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου ο πρόεδρος Donald Trump απέσυρε την υποστήριξή του για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Πέρυσι, οι Βρυξέλλες επέβαλαν δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, αλλά έχουν κάνει ελάχιστα για να σταματήσουν μάρκες όπως η Changan στην Ευρώπη. Η BYD και άλλες κινεζικές εταιρείες δεν αντιμετωπίζουν δασμούς στα εισαγόμενα plug-in υβριδικά και ορισμένες κινεζικές εταιρείες πωλούν μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης σε αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας, όπου οι πωλήσεις EV είναι χαμηλές.
Πριν από τα νέα της Τρίτης, η εταιρεία συμβούλων AlixPartners προέβλεψε ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Ευρώπης θα αποτελούσαν μόνο το 62% των πωλήσεων έως το 2035, επειδή δεν ήταν πεπεισμένη ότι η απαγόρευση θα μπορούσε να επιβληθεί.
Ωστόσο, μια πιο αργή μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια θα έδινε στις αγορές χρόνο να κατασκευάσουν υποδομές φόρτισης, έναν από τους κύριους λόγους για την αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 25,7% σε ετήσια βάση έως τον Οκτώβριο, αντιπροσωπεύοντας το 16,4% όλων των πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου και αποτελούν ένα μικρό μέρος των συνολικών πωλήσεων στη νότια και ανατολική Ευρώπη.
Περισσότερες ειδήσεις
«Σανίδα σωτηρίας» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία το νέο πακέτο της ΕΕ
«Αν εγκαταλείψουμε το υδρογόνο, παραδίδουμε την τεχνολογία στην Κίνα», προειδοποιεί η BMW
Απλώνει τα δίχτυα της στην Ευρώπη η BYD – Ποια είναι η επικρατέστερη χώρα για το νέο της εργοστάσιο