Σε ανοδικές τάσεις κινήθηκαν και τον Απρίλιο (δηλαδή για τρίτο σερί μήνα) οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, σημειώνοντας αύξηση 14,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς οι επιδοτούμενες από την κυβέρνηση ανταλλαγές αυτοκινήτων βρήκαν… τοίχο, λόγω του αντικτύπου των αμερικανικών δασμών.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν σε 1,78 εκατ. τον περασμένο μήνα, ενώ για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025 αυξήθηκαν κατά 8,2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024, με 6,97 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA) την Κυριακή (11/5).
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών, γνωστών συλλογικά ως οχήματα νέας ενέργειας, αυξήθηκαν κατά 33,9% σε ετήσια βάση, αποτελώντας το 50,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα.
Chinese passenger car sales rise for a third month in April https://t.co/5Lqp6njfN5
— The Edge Malaysia (@theedgemalaysia) May 11, 2025
Ένα κυβερνητικό σχέδιο που χορηγεί μεγαλύτερες επιδοτήσεις για ανταλλαγές παλαιών αυτοκινήτων με NEV παρά με βενζινοκίνητα οχήματα είχε καλύψει 2,71 εκατ. αυτοκίνητα, μετριάζοντας τον αντίκτυπο στην καταναλωτική εμπιστοσύνη των Κινέζων, καθώς η αύξηση των αμερικανικών δασμών στις κινεζικές εξαγωγές διαταράσσει το εμπόριο μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Οι εξαγωγές αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2,2% τον Απρίλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, διευρύνοντας την πτώση του Μαρτίου που ανερχόταν σε 8%, σύμφωνα με στοιχεία της CPCA. Για τους ντόπιους ωστόσο, τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης παύουν να λειτουργούν καταλυτικά για τις πωλήσεις, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Το επίκεντρο ενός οικονομικού πολέμου στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μετατοπίστηκε στην αυτοματοποιημένη οδήγηση, αφού η BYD ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, ότι θα προσφέρει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού “God’s Eye” ως δωρεάν στάνταρ εξοπλισμό σε όλη τη συλλογή της.