Deloitte 2025: Τι αναζητούν οι Gen Z και Millennials στον χώρο εργασίας
Τριπλή ισορροπία: Οικονομική σταθερότητα, νόημα και προσωπική ευημερία στο προσκήνιο
Από: Newsroom
Η 14η παγκόσμια έρευνα της Deloitte για τις γενιές Gen Zκαι Millennials, με τη συμμετοχή 23.482 ατόμων από 44 χώρες, αποτυπώνει τις προτεραιότητες των νεότερων εργαζομένων καθώς εξελίσσεται το εργασιακό τοπίο.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι συμμετέχοντες επικεντρώνονται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
Οικονομική ασφάλεια
Εργασία με νόημα
Προσωπική ευημερία
Οι δύο γενιές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη τεχνικών και «ήπιων» δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα εκφράζουν προβληματισμούς για την καθοδήγηση από τους μάνατζερ και τις επιπτώσεις της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) στην εργασία.
Κύρια ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας
✦ Ο ρόλος του GenAI:
74% των Gen Z και 77% των Millennials αναμένουν σημαντική επίδραση του GenAI στον τρόπο εργασίας τους το επόμενο έτος.
Ήδη, 29% των Gen Z και 30% των Millennials χρησιμοποιούν GenAI συστηματικά.
Παρά τη βελτίωση στην ποιότητα εργασίας, πάνω από 60% ανησυχούν για την απώλεια θέσεων.
✦ Μάθηση και ηγεσία:
Μόνο 6% των Gen Z δηλώνει ότι στοχεύει σε ανώτατες διοικητικές θέσεις.
Ζητούν ουσιαστική καθοδήγηση από μάνατζερ, την οποία όμως μόνο 1 στους 3 λαμβάνει στην πράξη.
Περίπου 25% των συμμετεχόντων αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
✦ Προτεραιότητες επιλογής εργοδότη:
Οικονομική ανταμοιβή
Ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής
Ευκαιρίες εξέλιξης και ανάπτυξης
Αύξηση της οικονομικής ανασφάλειας και αναζήτηση σκοπού
48% των Gen Z και 46% των Millennials δηλώνουν οικονομικά ανασφαλείς, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2024.
89% των Gen Z και 92% των Millennials τονίζουν ότι η εργασία με νόημα συνδέεται άμεσα με την προσωπική και επαγγελματική ικανοποίηση.
Οι συμμετέχοντες συνδέουν την ψυχική ευημερία με την αίσθηση προσφοράς μέσα από την εργασία.
Τα στοιχεία για την Ελλάδα
Η φετινή μελέτη περιλαμβάνει στοιχεία από 424 νέους επαγγελματίες στην Ελλάδα (241 Gen Z και 183 Millennials), με σημαντικά ευρήματα:
🔹 Τεχνολογία & εκπαίδευση:
42% των Gen Z και 39% των Millennials στη χώρα χρησιμοποιούν GenAI στην εργασία τους.
Ωστόσο, μόλις 9% και 6% αντίστοιχα έχουν ήδη εκπαιδευτεί.
68% των Gen Zs και 49% των Millennials αναπτύσσουν δεξιότητες σε εβδομαδιαία βάση.
🔹 Άγχος και ψυχική υγεία:
Η εργασία είναι βασική πηγή άγχους για 42% των Gen Z και 46% των Millennials.
Πάνω από τους μισούς δεν θεωρούν ότι οι εργοδότες λαμβάνουν επαρκή μέτρα για την ψυχική υγεία.
🔹 Εκπαίδευση & επαναπροσδιορισμός:
28% των Gen Z και 40% των Millennials δεν ακολούθησαν πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
21% και 35% αντίστοιχα έχουν αλλάξει αντικείμενο καριέρας.
🔹 Σκοπός και εργασία:
89% των Gen Z και 91% των Millennials αναφέρουν ότι το νόημα στην εργασία είναι καθοριστικό.
52% των Gen Zs και 53% των Millennials έχουν παραιτηθεί από θέση εργασίας λόγω έλλειψης σκοπού.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Το 61% των Gen Zs και 63% των Millennials στην Ελλάδα ανησυχούν για το περιβάλλον.
Ωστόσο, είναι λιγότερο ενεργοί στο να πιέσουν τους εργοδότες για δράση.
Όπως επισημαίνει η Ανάλια Κόκκορη, Partner και People & Purpose Leader της Deloitte Ελλάδας: «Οι Gen Z και Millennials στην Ελλάδα αναζητούν οικονομική σταθερότητα, σκοπό, και ψυχική ευημερία, σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς, με την τεχνολογία να αλλάζει ριζικά τον τρόπο που εργαζόμαστε. Είναι στο χέρι μας να ακούσουμε τις ανάγκες αυτών των γενεών, προωθώντας, παράλληλα, καινοτόμες ιδέες, ουσιαστική υποστήριξη, και πολιτικές που δημιουργούν ένα συμπεριληπτικό χώρο εργασίας».