MENU

Tesla: Εγκρίνει 96 εκατ. νέες μετοχές στον Elon Musk με την προϋπόθεση να μείνει στο τιμόνι της εταιρείας ως το 2027

Παρά την πτώση στις πωλήσεις εξαιτίας των πεποιθήσεών του, ο Elon Musk παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με ποσοστό 13% το οποίο προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά

Τη χορήγηση 96 εκατ. νέων μετοχών, αξίας περίπου 29 δισ. δολαρίων, στον CEO, Elon Musk, ενέκρινε η Tesla, σε μια κίνηση που αποσκοπεί στο να παραμείνει στο τιμόνι της εταιρείας ο πασίγνωστος επιχειρηματίας, την ώρα που αυτός βρίσκεται στα δικαστήρια σχετικά με μια απόφαση που ακύρωσε την προηγούμενη συμφωνία αποζημίωσής του ως άδικη για τους μετόχους.

Το 2024, δικαστήριο του Delaware ακύρωσε το πακέτο αποζημίωσης του Musk για το 2018, αξίας άνω των 50 δισ. δολ., κρίνοντας ότι η διαδικασία έγκρισης από το διοικητικό συμβούλιο της Tesla ήταν ελαττωματική και επιβλαβής για τους μετόχους.

Ο Musk άσκησε έφεση τον Μάρτιο, υποστηρίζοντας ότι το δικαστήριο είχε διαπράξει πολλαπλά νομικά σφάλματα με την ανάκληση της καταγεγραμμένης αποζημίωσης. Νωρίτερα φέτος, η Tesla ανακοίνωσε ότι το διοικητικό της συμβούλιο είχε συγκροτήσει ειδική επιτροπή για να εξετάσει ζητήματα αποζημίωσης που σχετίζονται με τον Musk, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, όπως μεταδίδει το Reuters.

Η Tesla βρίσκεται σε κομβικό σημείο, καθώς ο Musk -ο μεγαλύτερος μέτοχός της με ποσοστό 13%μετατοπίζει την έμφαση από τη δημιουργία μιας οικονομικά προσιτής πλατφόρμας ηλεκτρικών οχημάτων προς την ανάπτυξη ρομποταξί και ανθρωποειδών ρομπότ. Ο ίδιος προωθεί πλέον την Tesla ως εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και ρομποτικής, και όχι ως παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία.

Το νέο πακέτο μετοχών έχει σχεδιαστεί ώστε να ενισχύσει σταδιακά τη δύναμη ψήφου του Musk, κάτι που, σύμφωνα με την ειδική επιτροπή, τόσο ο ίδιος όσο και οι μέτοχοι θεωρούν καθοριστικό για την παραμονή του προσηλωμένου στην αποστολή της εταιρείας.

«Αναγνωρίζουμε ότι οι επιχειρηματικές δραστηριότητες, τα ενδιαφέροντα και οι άλλες πιθανές απαιτήσεις στον χρόνο και την προσοχή του Elon είναι εκτεταμένες και ποικίλες. Είμαστε ωστόσο πεπεισμένοι ότι το συγκεκριμένο πακέτο θα του προσφέρει το απαραίτητο κίνητρο να παραμείνει στην Tesla», αναφέρει η επιτροπή σε κατάθεση που υπεβλήθη στις ρυθμιστικές αρχές τη Δευτέρα.

Προστίθεται ότι, σε περίπτωση πλήρους επαναφοράς του πακέτου αποδοχών του 2018 από τα δικαστήρια του Delaware, η νέα προσωρινή επιχορήγηση είτε θα ακυρωθεί είτε θα συμψηφιστεί, διασφαλίζοντας πως δεν θα υπάρξει «διπλή ανταμοιβή».

Οι νέες μετοχές κατοχυρώνονται μόνο αν ο Musk παραμείνει σε βασικό εκτελεστικό ρόλο έως το 2027. Επιπλέον, συνοδεύονται από πενταετή περίοδο κατοχής, εξαιρουμένων περιπτώσεων κάλυψης φορολογικών υποχρεώσεων ή πληρωμής τιμής αγοράς.

Ο Musk υποχρεούται να καταβάλει στην Tesla 23,34 δολ. ανά κατοχυρωμένη περιορισμένη μετοχή, ποσό αντίστοιχο με την τιμή άσκησης του παλαιού πακέτου του 2018, όπως ανέφερε η εταιρεία στην κατάθεσή της.

Οι μετοχές της Tesla κατέγραψαν άνοδο άνω του 2% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.

Πτώση πωλήσεων

Η μετοχή της Tesla έχει χάσει περίπου το 1/4 της αξίας της από τις αρχές του έτους, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει μείωση πωλήσεων λόγω της γερασμένης γκάμας μοντέλων, του εντεινόμενου ανταγωνισμού και των πολιτικών τοποθετήσεων του Musk, που έχουν αποξενώσει μερίδα δυνητικών πελατών.

Οι δυσκολίες επιτείνονται και από τις περικοπές της αμερικανικής κυβέρνησης στις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Ο Musk είχε δηλώσει κατά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων τον προηγούμενο μήνα ότι η μείωση των κρατικών ενισχύσεων ενδέχεται να οδηγήσει σε «μερικά δύσκολα τρίμηνα» μέχρι να ξεκινήσει ένα νέο κύμα εσόδων από λογισμικό και υπηρεσίες αυτόνομης οδήγησης στα τέλη του 2026.

Σύμφωνα με αποκλειστικά στοιχεία της S&P Global Mobility που κοινοποιήθηκαν στο Reuters χθες (4/8), η πιστότητα των καταναλωτών στην επωνυμία Tesla έχει μειωθεί κατακόρυφα από τότε που ο Musk δήλωσε τη στήριξή του στον πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, το περασμένο καλοκαίρι.

Τα γερασμένα μοντέλα της Tesla αντιμετωπίζουν επίσης σκληρό ανταγωνισμό από νέα ηλεκτρικά οχήματα που λανσάρουν παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι General Motors, Hyundai και BMW.

Το Cybertruck, το μοναδικό νέο μοντέλο που παρουσίασε η Tesla από το 2020, απέτυχε εμπορικά, παρά τις προβλέψεις του Musk για εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις ετησίως.

Σχετικά Άρθρα