Όλο και περισσότερο διεισδύουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Ευρώπη, με τα στελέχη τους να υποστηρίζουν, ότι ήρθαν… για να μείνουν, καθώς οι δημοφιλείς μάρκες της αγοράς (BYD, SAIC πχ) αποκτούν μερίδιο αγοράς σε μια ήπειρο, στην οποία κάποτε δυσκολεύονταν να σημειώσουν πωλήσεις.
Στην έκθεση αυτοκινήτων IAA Mobility, που διεξήχθη αυτή την εβδομάδα στο Μόναχο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας εμφανίστηκαν αισιόδοξες για τα σχέδιά τους στην Ευρώπη, στην οποία οι πιο δημοφιλείς τοπικές μάρκες όπως η Volkswagen και η Renault, συνεχίζουν να έχουν το πάνω χέρι.
«Κάθε μας κίνηση αντανακλά κι έχει στόχο τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών», δήλωσε ο πρόεδρος διεθνών δραστηριοτήτων της GAC, Wei Haigang, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV Aion V που θα ξεκινήσει τις πωλήσεις στην Πολωνία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία αυτόν τον μήνα, και το Aion UT που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. «Αυτό σημαίνει ότι είμαστε εδώ, για να σταθούμε δίπλα στον μέσο Ευρωπαίο κάτοχο EV», πρόσθεσε ο Haigang.
«Στην Ευρώπη για την Ευρώπη»
Η κινεζική μάρκα πολυτελείας, Hongqi, και η Chery, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας για περισσότερα από 20 χρόνια, επανέλαβαν την ίδια φράση: «στην Ευρώπη, για την Ευρώπη» στις εκδηλώσεις Τύπου.
Στο μεταξύ, οι κινεζικές μάρκες καταγράφουν σε άνοδο στην Ευρώπη, καθώς σύμφωνα με την JATO Dynamics, σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά σε 4,8% σε ετήσια βάση το πρώτο φετινό εξάμηνο.
Η McKinsey, όπως αναφέρει το Reuters, εκτιμά ότι σε βάθος δεκαετίας, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αποκτήσουν μερίδιο ανάλογο με αυτό που απολαμβάνουν τώρα οι ιαπωνικές (14%) και οι κορεατικές (9%) αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Volkswagen, η οποία ακολουθεί μια ανάλογη τακτική αναφορικά με την Κίνα και την αγορά της, αγωνίζεται να αντιστρέψει μια πτώση 24% στις πωλήσεις στην Κίνα μεταξύ 2020 και 2024, ενώ οι ανταγωνιστικές γερμανικές μάρκες (Mercedes-Benz και BMW) αντιμετωπίζουν παρόμοιες δυσκολίες.
Ο αποκλεισμός των Κινέζων από τις ΗΠΑ δημιουργεί ντόμινο εξελίξεων στην Ευρώπη
Η έξαρση των κινεζικών εμπορικών σημάτων προμηνύει μια πιθανή μάχη με φόντο την αγορά και ένα ποσοστό της. Καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ουσιαστικά αποκλείονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία στα σχέδια επέκτασής τους. Η φετινή έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου είδε την επιστροφή της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας, BYD, αλλά και μιας σειράς νέων κινεζικών εταιρειών (GAC, Changan, Aito, Hongqi) να διεκδικούν μερίδιο αγοράς εκτός Κίνας, όπου ένας μακροχρόνιος πόλεμος τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων έχει πλήξει τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Ήρθαμε στην Ευρώπη για να μείνουμε», δήλωσε στέλεχος της BYD, με τη γνωστοποίηση της είδησης ότι το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει την παραγωγή μέχρι το τέλος του έτους.