Εντός του δεύτερου τριμήνου του ερχόμενου έτους αναμένεται η σταδιακή έναρξη λειτουργίας των συστημάτων αυτόματης πέδησης ETCS σε όλο το εύρος του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρο του ΟΣΕ, Γιώργος Ιωάννου.
Όπως τόνισε, μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025 και στο πάνελ με θέμα «Οδικά ή έργα σε Μέσα Σταθερής Τροχιάς; Ποιο είναι το μέλλον των δημοσίων έργων;», με την ολοκλήρωση εργολαβιών και την ενσωμάτωση συστημάτων ελέγχου κυκλοφορίας τίθενται οι βάσεις για ένα ασφαλές και διαλειτουργικό δίκτυο που θα συμμορφώνεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων.
Μείωση χρόνου στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Κατά τον κ. Ιωάννου, «Η συντόμευση του χρόνου στα δρομολόγια που συνδέουν Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα επέλθει με την ολοκλήρωση κρίσιμων έργων και την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ERTMS/ETCS. Μέσα στο β’ τρίμηνο του 2026 ξεκινά η σταδιακή έναρξη λειτουργίας του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS σε όλο το εύρος του κεντρικού άξονα. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να ξεφύγουμε από βραδυπορίες, μονές γραμμές και επομένως θα μπορέσουμε να έχουμε μείωση χρόνου στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη».
Καταλήγοντας, στάθηκε στο θέμα της χωρητικότητας στον σιδηρόδρομο, αναφέροντας ότι «δεν αφορά μόνο το επιβατικό κοινό και το εμπόριο, καθώς τα εμπορευματικά τρένα αποτελούν τη βασική πηγή μετεξέλιξης του σιδηροδρόμου σε ένα δυναμικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας. Χωρίς τον σιδηρόδρομο δεν μπορεί να υπάρξει διαμετακομιστικό εμπόριο».