MENU

Βάσει σχεδίου προχωρά η ηλεκτροκίνηση – Ενισχυμένες πωλήσεις και ανάπτυξη δικτύων φόρτισης στην ΕΕ

Η τάση ενίσχυσης των πωλήσεων σε βάθος διετίας και η κρίσιμη απόφαση που πρέπει να πάρει η ΕΕ

Βάσει σχεδίου εξελίσσεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών ακολουθούν τους αρχικούς τους σχεδιασμούς.

Αν και μετά την πρόσφατη χαλάρωση των στόχων από την ΕΕ, η οποία συνεπάγεται μια πτώση στην παραγωγή EV, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οι εταιρείες προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως αντίδραση στη χαλάρωση στόχων για τις εκπομπές Co2.

Η σημαντική μείωση του κόστους των μπαταριών και η τάση ενίσχυσης μέχρι το 2027

Παρά τις προσπάθειες επιβράδυνσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, οι διαρθρωτικές μειώσεις στις τιμές των μπαταριών και οι τεχνολογικές βελτιώσεις που ενισχύουν την αυτονομία, ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί έως το 2027, καθώς εκτιμάται ότι το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί σημαντικά.

Το δίκτυο φόρτισης αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, καθώς όλες οι χώρες της ΕΕ έχουν ήδη υπερβεί τον στόχο για τον συνολικό αριθμό σημείων φόρτισης που είχε τεθεί για το 2025, ενώ σχεδόν το 80% του βασικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων καλύπτεται πλέον από ταχυφορτιστές.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν αύξηση 38% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Αυτό διασφαλίζει ότι σχεδόν όλες, πλην της Mercedes, βρίσκονται εντός των στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές την περίοδο 2025-27. Ωστόσο, η διετής παράταση των στόχων επέτρεψε στις εταιρείες να μειώσουν την παραγωγή και να αναπροσαρμόσουν προς τα κάτω τους αρχικούς τους στόχους.

Το κρίσιμο σταυροδρόμι στο οποίο βρίσκεται η ΕΕ

Η Ευρώπη βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με ένα κρίσιμο δίλημμα: να πρωτοστατήσει στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή να διακινδυνεύσει να μείνει πίσω στην τεχνολογική εξέλιξη. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προειδοποιεί ότι η περαιτέρω αποδυνάμωση των στόχων για τις εκπομπές CO2 την περίοδο 2030-2035 μπορεί να οδηγήσει σε αναστολή επενδύσεων και προσπαθειών των ευρωπαίων κατασκευαστών, δίνοντας παράλληλα πλεονέκτημα στην Κίνα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σχετικά Άρθρα