«Είναι ξεκάθαρο ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει κυριολεκτικά κάθε θέση εργασίας. Ίσως υπάρχει μια θέση εργασίας στον κόσμο που η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αλλάξει, αλλά για την ώρα δεν γνωρίζω κάποια».
Με το παραπάνω μήνυμα στο CNBC, ο CEO της Walmart, Doug McMillon, εφιστά την προσοχή των εργαζομένων ανά τον κόσμο, τους οποίους προτρέπει σε ετοιμότητα σχετικά με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και της πολύ πιθανής επιρροής της στον χώρο εργασίας.
Ποιες θέσεις διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο
Ο McMillon αναμένει ότι οι θέσεις εργασίας που αφορούν σε υπαλλήλους γραφείου θα είναι μεταξύ των πρώτων που θα επηρεαστούν, καθώς η Walmart λανσάρει περισσότερα chatbots με τεχνητή νοημοσύνη και άλλα εργαλεία για την αντιμετώπιση εργασιών που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση πελατών και την παρακολούθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Επιπρόσθετα, οι εργαζόμενοι σε καταστήματα και αποθήκες της Walmart κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους από κάποιο εργαλείο ΑΙ, ενώ οι εναπομείναντες εργαζόμενοι θα πρέπει επίσης να είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες για να παραμείνουν στη δουλειά τους. «Νομίζω ότι κανείς δεν ξέρει πώς ακριβώς θα εξελιχθεί αυτό», δήλωσε, επαναλαμβάνοντας την προσδοκία του ότι «ουσιαστικά, κάθε θέση εργασίας αλλάζει».
Ο απαραίτητος ενθουσιασμός που πρέπει να δείξουν οι εργαζόμενοι
Η σύσταση του McMillon για το πώς οι εργαζόμενοι μπορούν να προετοιμαστούν καλύτερα για τη νέα εποχή στην εργασία είναι να εξοικειωθούν με τα νέα εργαλεία και τις τεχνολογίες της ΑΙ, ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικοί και παραγωγικοί.
«Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος για να το σκεφτούμε είναι να “ενθουσιαστούμε”. Πώς μπορώ να αξιοποιήσω τον ρόλο που έχω, να υιοθετήσω νέα εργαλεία, να τα αξιοποιήσω και να βελτιώσω τα πράγματα από ό,τι θα ήταν διαφορετικά;»
Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες επεκτείνουν τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο εργασίας, οι υπεύθυνοι προσλήψεων λένε ότι στοχεύουν ειδικά σε εργαζομένους με ανοιχτό μυαλό και προσαρμοστικότητα ώστε να συμβαδίζουν με τυχόν γρήγορες αλλαγές στην εργασία.
Η ικανότητα αποτελεσματικής και παραγωγικής χρήσης της νέας πραγματικότητας αποτελεί ήδη μια σημαντική πρόκληση για πολλούς εργαζόμενους. Σε μια έρευνα του Σεπτεμβρίου σε 1.150 Αμερικανούς υπαλλήλους γραφείου πλήρους απασχόλησης, η οποία διεξήχθη από την BetterUp και το Πανεπιστήμιο Stanford, το 40% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι λαμβάνει «εργασίες» που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη, ωστόσο χρειάζεται απαραίτητα η συμβολή του εκάστοτε εργαζομένου, ώστε να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Συνδυασμός ανθρώπινων και τεχνικών δεξιοτήτων
Ο McMillon συμφωνεί ότι οι εργαζόμενοι φέρνουν ορισμένες δεξιότητες που η Walmart θα χρειάζεται πάντα σε μια μεγάλη ποικιλία ρόλων, ειδικά όσον αφορά την επικοινωνία με τους πελάτες.
Οι πιο περιζήτητοι εργαζόμενοι θα είναι πάντα εκείνοι που έχουν την ευελιξία να συνδυάζουν ανθρώπινες με τεχνικές δεξιότητες, σύμφωνα με τον ίδιο, ο οποίος έδειξε τους διευθυντές καταστημάτων της Walmart ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς πρέπει να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες, τους συνεργάτες πωλήσεων και τους εργαζόμενους στην εφοδιαστική αλυσίδα.
«Αυτές οι δεξιότητες που διαθέτει ο διευθυντής καταστήματος είναι τόσο ανθρώπινες όσο και τεχνικές», που περιλαμβάνουν την επικοινωνία και την κριτική σκέψη μαζί με την ικανότητα εφαρμογής εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που παρακολουθούν τα πάντα, από τις τάσεις των πωλήσεων έως την εφοδιαστική αλυσίδα, δήλωσε ο McMillon.
«Νομίζω ότι οι δεξιότητες που έχουμε ως ανθρώπινα όντα είναι πολύτιμες. Πάντα ήταν, και αυτό θα ισχύει ακόμη περισσότερο στο μέλλον», κατέληξε.