MENU

Ανέκρουσε πρύμναν το ΥΠΟΜΕ στην αντιπαράθεση με τον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών

Η προειδοποίηση των οδηγών φορτηγών ότι θα τραβήξουν χειρόφρενο δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα εν μέσω εορταστικής περιόδου, οδήγησε σε αναδίπλωση το υπουργείο

Βήματα πίσω φαίνεται ότι κάνει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε μια προσπάθεια να περιορίσει τα ενεργά μέτωπα αντιδράσεων, ώστε να μην προστεθεί στο παζλ της ρήξης με την κυβέρνηση – εκτός από τους αγρότες και τους αυτοκινητιστές που ήδη βρίσκονται σε κινητοποιήσεις – και ο κλάδος των φορτηγών.

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές βρίσκονται σε κομβικό σημείο, καθώς για σήμερα (17/12) έχει προγραμματιστεί κρίσιμη συνάντηση της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, από το αποτέλεσμα της οποίας θα κριθεί το εάν οι αυτοκινητιστές θα τραβήξουν χειρόφρενο διαρκείας από την Κυριακή, όπως έχουν ανακοινώσει.

Το υπουργείο βρίσκεται ήδη σε διάλογο με το έτερο σωματείο του κλάδου, το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), το οποίο ανακοίνωσε χθες (16/12) ότι υπήρξε αποδοχή σειράς αιτημάτων που αφορούν άμεσα τη λειτουργία και τη βιωσιμότητα του κλάδου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο κ. Κυρανάκης δεσμεύτηκε για συγκεκριμένες παρεμβάσεις, με σημαντικότερη την αύξηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας για τα φορτηγά στις εθνικές οδούς από τα 80 στα 90 χιλιόμετρα την ώρα, μέτρο που – σύμφωνα με τους επαγγελματίες – θα συμβάλει στη βελτίωση της αποδοτικότητας των μεταφορών χωρίς να τίθεται ζήτημα οδικής ασφάλειας. Παράλληλα, προωθείται η κατάργηση του υφιστάμενου χρονικού ορίου στάθμευσης των 60 λεπτών στις παρκίδες, προκειμένου να διευκολυνθεί η τήρηση του ωραρίου εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών. Η σχετική ρύθμιση, σύμφωνα με το Π.Σ.Χ.Ε.Μ., αναμένεται να οριστικοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.

Αποδεκτά έγιναν επίσης αιτήματα που αφορούν τις γονικές παροχές, καθώς και την τροποποίηση του εντύπου της άδειας των επαγγελματιών οδηγών, ζητήματα που χειρίζονται οι αρμόδιες νομαρχιακές υπηρεσίες μεταφορών και τα οποία, μέχρι σήμερα, δημιουργούσαν γραφειοκρατικά εμπόδια. Ιδιαίτερη σημασία έχει, πάντως, η δέσμευση του αναπληρωτή υπουργού για την εξαίρεση των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) από ενδεχόμενη απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων στον Κηφισό, στην οποία αντιδρούν με σφοδρότητα οι αυτοκινητιστές, καθώς και για την άρση της απαγόρευσης διέλευσης από την περιοχή της Κάντζας.

Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι οι παραπάνω εξελίξεις προέκυψαν στο πλαίσιο διαλόγου με το υπουργείο με στόχο την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του κλάδου.

Δημιουργία σοβαρών προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα

Μένει να φανεί εάν στο ίδιο κλίμα θα πραγματοποιηθεί και η σημερινή συνάντηση με την Ομοσπονδία, η οποία έχει προειδοποιήσει με «χειρόφρενο διαρκείας» από τις 21 Δεκεμβρίου, κάτι που εάν πραγματοποιηθεί θα «στεγνώσει» την αγορά εν μέσω της εορταστικής περιόδου.

Την προειδοποίηση αυτή διατύπωσαν σε ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και τους συναρμόδιους υπουργούς η ΟΦΑΕ και ενώσεις που εκπροσωπούν την εφοδιαστική αλυσίδα. Ζήτησαν τον άμεσο καθορισμό συνάντησης και την παρουσίαση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την επίλυση της δέσμης των 20 αιτημάτων του κλάδου, κάνοντας λόγο για «οριακή πλέον κατάσταση».

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες, αποφάσεις και παραλείψεις προηγούμενων ετών έχουν οδηγήσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε άμεσο κίνδυνο. Στα βασικά αιτήματα περιλαμβάνονται η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγοράς μεταφορών, η παροχή κινήτρων και χρηματοδοτικών εργαλείων για την ανανέωση του στόλου ΦΔΧ, η δημιουργία ειδικού φορέα ελέγχου μεταφορών και η άμεση αναθεώρηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε να αρθούν δυσανάλογες και καταστροφικές κυρώσεις.

Στο τραπέζι το αίτημα για μείωση του λειτουργικού κόστους

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο κόστος λειτουργίας, με αιτήματα για επιδότηση του ΕΦΚ καυσίμου, μείωση της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης, περιορισμό του κόστους διοδίων κατά τουλάχιστον 25% και αντιμετώπιση του υπέρογκου κόστους ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Παράλληλα, οι μεταφορείς ζητούν άρση αδικαιολόγητων απαγορεύσεων κυκλοφορίας, βελτίωση των υποδομών στάθμευσης και ανάπαυσης στους αυτοκινητοδρόμους – ιδίως στην Εγνατία Οδό – καθώς και αυστηρό έλεγχο των παράνομων μεταφορών από αλλοδαπά οχήματα.

Στη λίστα των αιτημάτων περιλαμβάνονται ακόμη θεσμικά μέτρα για την αντιμετώπιση της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, η αποκατάσταση της διαδικασίας έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου, η απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων από οδηγούς σε εγκαταστάσεις μεγάλων εταιρειών και η πλήρης ιχνηλασιμότητα των αλλοδαπών φορτηγών που εισέρχονται και εξέρχονται από τη χώρα.

«Η μονομερής λήψη αποφάσεων χωρίς διαβούλευση, σε συνδυασμό με τη μηδενική ενίσχυση του κλάδου, έχει εξαντλήσει τα περιθώρια ανοχής», τονίζουν οι επαγγελματίες, προειδοποιώντας ότι οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα βαρύνει την Πολιτεία για τις σοβαρές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και την αγορά.

Περισσότερες ειδήσεις

Δέσμη μέτρων από το ΥΠΟΜΕ για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο Αττικής

Κων. Κυρανάκης: Οικονομικό όφελος 3 ευρώ από τα ηλεκτρικά λεωφορεία έναντι των τρόλεϊ – Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για το κυκλοφοριακό

Κυκλοφοριακή ασφυξία απειλεί την Αττική – Λύση η ανάπτυξη των ΜΜΜ και ο «έξυπνος» επανασχεδιασμός των μετακινήσεων

Σχετικά Άρθρα