Σε περισσότερες διεθνείς αγορές σχεδιάζει να εξάγει αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, η Volkswagen.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μέσα από αυτή της την κίνηση σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις τεχνολογίες που έχει αναπτύξει στην Κίνα, ώστε να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους της από το εξωτερικό, με το ερώτημα που τίθεται να αφορά στο, ποια από τα μοντέλα της θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των αγορών του εξωτερικού, σύμφωνα με το Reuters.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής τη Volkswagen Group China, Thomas Ulbrich, τα εργοστάσια της VW στην Κίνα μπορούν να παράγουν τόσο οχήματα εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτρικά, ενώ σε πρώτη φάση οι εξαγωγές δεν θα πάνε και πολύ μακριά από την Κίνα. Συγκεκριμένα η περιοχή που έχουν «κυκλώσει» είναι η Νοτιοανατολική και Κεντρική Ασία.
«Αυτό είναι κάτι που κάνουμε σε συνεργασία με τα κεντρικά μας στη Γερμανία, γιατί πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε το κατάλληλο χαρτοφυλάκιο μοντέλων για κάθε αγορά», ανέφερε ο Ulbrich σε δημοσιογράφους στην πόλη Χεφέι, όπου βρίσκεται το κινεζικό κέντρο παραγωγής και καινοτομίας της Volkswagen.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν σκοπεύει να εξάγει στην Ευρώπη τα οχήματα που κατασκευάζει στην Κίνα, λόγω διαφορών στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική και την τεχνολογία λογισμικού των «έξυπνων» αυτοκινήτων.
Η Volkswagen έχει επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στο κέντρο της Χεφέι, στο πλαίσιο της στρατηγικής «in China for China», η οποία στοχεύει να βοηθήσει την εταιρεία να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από τις επιθετικές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, επιταχύνοντας τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και την ανάπτυξη προϊόντων.
Την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό στο εξωτερικό, καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται διεθνώς για να ξεφύγουν από τον σκληρό πόλεμο τιμών και την υπερπροσφορά στην εγχώρια αγορά.
Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης την Τρίτη ότι έφτασε σε σημαντικό ορόσημο: πλέον μπορεί να αναπτύσσει πλήρως νέες πλατφόρμες οχημάτων και βασικές τεχνολογίες με όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις εκτός Γερμανίας. Το κόστος ανάπτυξης ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου στην Κίνα μπορεί να είναι έως και 50% χαμηλότερο σε σχέση με άλλες αγορές, λόγω της μεγάλης κλίμακας διαθέσιμων τεχνολογιών και προμηθευτών.
Ο Ulbrich πρόσθεσε ότι η Volkswagen θα αρχίσει σύντομα να πουλά στο εξωτερικό αυτοκίνητα βασισμένα στη νέα κινεζικής ανάπτυξης ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της (μια τεχνική διάταξη που περιλαμβάνει μονάδες ελέγχου και μικροτσίπ που καθορίζουν τις δυνατότητες λογισμικού ενός οχήματος) χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Περισσότερες ειδήσεις
FAW-Volkswagen: «Έσπασε» το φράγμα παραγωγής 30 εκατ. οχημάτων στην Κίνα
Volkswagen: Έσοδα 238,7 δισ. ευρώ και ισχυρή δυναμική στα ηλεκτρικά το 9μηνο του 2025
Volkswagen: Οικονομική «ένεση» της βραζιλιάνικης τράπεζας BNDES για την ανάπτυξη υβριδικών οχημάτων