MENU

Audi: Ζημιές 1,3 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο και πτωτική αναθεώρηση εσόδων για το 2025

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τα κέρδη της να βουλιάζουν κατά 37,5%

Με βουτιά 37,5% στα καθαρά κέρδη έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2025 για την Audi, όπως ανακοίνωσε επίσημα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η ζημιά ύψους 1,3 δισ. ευρώ μετά φόρων αποδίδεται σε ένα τρίπτυχο επιβαρυντικών παραγόντων:

  • την επιβολή αυξημένων αμερικανικών δασμών,
  • τη συνεχιζόμενη αναδιάρθρωση του ομίλου
  • και την αποδυνάμωση της ζήτησης στις βασικές αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ.

Η εταιρεία αναθεώρησε πτωτικά τις προβλέψεις της για τα συνολικά έσοδα του έτους, υπολογίζοντάς τα πλέον μεταξύ 65 και 70 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ χαμηλότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις. Αντίστοιχα, η κερδοφορία προβλέπεται σαφώς περιορισμένη, ενώ δεν μπορούν ακόμη να αποτιμηθούν με ακρίβεια οι επιπτώσεις της νέας συμφωνίας ΕΕ – ΗΠΑ για τους τελωνειακούς δασμούς.

Αμερικανικοί δασμοί: Επιβάρυνση 600 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Οικονομικό Διευθυντή της Audi, Jürgen Rittersberger, στους νέους δασμούς των ΗΠΑ, οι οποίοι επέφεραν επιβάρυνση 600 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο εξάμηνο.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές όπως η BMW, η Audi δεν διαθέτει παραγωγική μονάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες, γεγονός που την καθιστά περισσότερο εκτεθειμένη στις τελωνειακές επιβαρύνσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία είναι «γενικά ικανοποιημένη από την προβλεψιμότητα που εξασφαλίζει η νέα συμφωνία», σημειώνοντας παράλληλα ότι μέχρι στιγμής δεν έχει μετακυλήσει το κόστος στους καταναλωτές.

Ακριβή η αναδιάρθρωση: 7.500 θέσεις υπό κατάργηση – Βραχυπρόθεσμο βάρος, μακροπρόθεσμο όφελος

Η εσωτερική αναδιάρθρωση της Audi αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα πίεσης για τα οικονομικά της εταιρείας. Το πρόγραμμα, που περιλαμβάνει κατάργηση 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2029, κόστισε στην εταιρεία 600 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο.

Παρά το αρχικό βάρος, ο Rittersberger σημείωσε ότι η λεγόμενη «μελλοντική συμφωνία» έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει, αντισταθμίζοντας περίπου το ήμισυ του σχετικού κόστους. Η στρατηγική αποσκοπεί σε ετήσια εξοικονόμηση άνω του 1 δισ. ευρώ μεσοπρόθεσμα, βελτιώνοντας τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του ομίλου.

Αδύναμη ζήτηση σε Κίνα και ΗΠΑ – Ελπίδες ανάκαμψης με νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Εκτός από τις εσωτερικές και εμπορικές προκλήσεις, η Audi ήρθε αντιμέτωπη και με σημαντική μείωση πωλήσεων στις βασικές αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ.
Στην κινεζική αγορά, ο έντονος ανταγωνισμός, ειδικά στην κατηγορία της ηλεκτροκίνησης, έχει επιφέρει πιέσεις στις τιμές και στα περιθώρια κέρδους.

Ο Rittersberger εξέφρασε την ελπίδα ότι τα νέα μοντέλα της Audi θα αποτελέσουν μοχλό ανάκαμψης, καθώς η εταιρεία επενδύει στον εξηλεκτρισμό του στόλου της για να ανταγωνιστεί τις τοπικές κινεζικές και διεθνείς μάρκες.

Σχετικά Άρθρα