Οριστικό τέλος στην εποχή αναζήτησης υλικού για οδικές παραβάσεις από… «τυροπιτάδικα και φαρμακεία» τίθεται με τη σημερινή (2/12) ψήφιση στη Βουλή, του νομοθετικού πλαισίου για την ενιαία και νόμιμη επιτήρηση των καμερών κυκλοφορίας. Στόχος να μπει τάξη σε ένα σύστημα που εδώ και χρόνια λειτουργεί αποσπασματικά, με κάμερες εκτός λειτουργίας και κλήσεις που έφταναν στους οδηγούς… μετά από μια δεκαετία.
Αυτά δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σε συνέντευξή του στο MEGA, ξεκαθαρίζοντας ότι «ο σκοπός δεν είναι να αιφνιδιάσουμε κανέναν», αλλά να αποκτήσει η Πολιτεία ένα ενιαίο ψηφιακό εργαλείο που λειτουργεί, προειδοποιεί και αποτρέπει επικίνδυνες παραβάσεις.
Ο υπουργός ανέφερε ότι:
Παράλληλα, ο διαγωνισμός για τις υπόλοιπες 2.500 κάμερες στην Αττική βρίσκεται πλέον στα σκαριά — όμως το σημαντικότερο, όπως ξεκαθάρισε, είναι να λυθεί πρώτα το ζήτημα της ενιαίας επιτήρησης, ώστε το σύστημα να μην είναι «εκτός νόμου» και να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες ως προς τη λειτουργία και τη χρήση των δεδομένων.
Στη σημερινή συζήτηση στη Βουλή θα εξεταστεί αναλυτικά και το πλαίσιο των προσωπικών δεδομένων. Όπως σημείωσε ο Παπαστεργίου:
Το σημερινό σύστημα, όπως αναφέρθηκε, επέτρεπε στους δήμους να βεβαιώνουν παράβαση έως 5 χρόνια μετά και να την εισπράττουν έως άλλα 5.
Με το νέο πλαίσιο:
Στόχος, όπως τόνισε ο υπουργός, είναι ένα σύστημα που λειτουργεί «χωρίς εκπλήξεις, χωρίς υπόγεια, χωρίς τυφλά σημεία».
Περισσότερες ειδήσεις
Κάμερες στους δρόμους: Το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασής τους
Τοποθετούνται σταδιακά εντός 12 μηνών οι κάμερες σε 600 λεωφορεία της ΟΣΥ – Έτσι θα λειτουργούν