Στη μείωση παραγωγής σε ένα από τα κεντρικά της εργοστάσια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα προχωρά η General Motors, μπαίνοντας κι αυτή στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών, που… κάνουν πίσω όσον αφορά στην παραγωγή EV, από τη στιγμή που η κυβέρνηση Trump αποσύρει την στήριξή της σε αυτά τα οχήματα.
Η GM μέχρι τον Δεκέμβριο θα διακόψει την παραγωγή δύο ηλεκτρικών SUV Cadillac στο εργοστάσιο συναρμολόγησης του Τενεσί, όπως μεταδίδει το Reuters. Πρόκειται για το εργοστάσιο που παράγει το μεσαίου μεγέθους Cadillac Lyriq, το οποίο είχε γνωρίσει σχετική επιτυχία και είναι ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικά οχήματα της GM, και το Vistiq, ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV.
Απολύσεις και «λουκέτα» σε εργοστάσια της GM
Η GM σχεδιάζει επίσης να περιορίσει σημαντικά την παραγωγή αυτών των οχημάτων κατά τους πρώτους πέντε μήνες του επόμενου έτους, ακυρώνοντας προσωρινά μία από τις δύο βάρδιες των εργαζομένων της. Η εταιρεία επιπλέον θα κλείσει τα εργοστάσια για μία εβδομάδα τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει επίσης να αναβάλλει επ’ αόριστον την προσθήκη μιας δεύτερης βάρδιας σε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης κοντά στο Κάνσας Σίτι, το οποίο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή του Chevy Bolt EV αργότερα μέσα στη χρονιά.
Άτομα μέσα από την εταιρεία δήλωσαν: «Η General Motors κάνει στρατηγικές προσαρμογές στην παραγωγή σύμφωνα με την αναμενόμενη βραδύτερη ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων και τη ζήτηση των πελατών, αξιοποιώντας το ευέλικτο αποτύπωμα ICE (κινητήρα εσωτερικής καύσης) και παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων».
Ο νόμος περί φορολογίας της κυβέρνησης Trump που ψηφίστηκε τον Ιούλιο απέσυρε βασική υποστήριξη για τα ηλεκτρικά οχήματα , συμπεριλαμβανομένης μιας φορολογικής πίστωσης καταναλωτή ύψους 7.500 δολ. που ίσχυε για περίπου 15 χρόνια. Στελέχη του κλάδου αυτοκινήτων έχουν δηλώσει ότι αναμένουν μια δύσκολη περίοδο για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μετά τη λήξη αυτής της επιδότησης στις 30 Σεπτεμβρίου.
«Η φορολογική πίστωση των 7.500 δολ. αυξάνει τη ζήτηση. Χωρίς αυτήν, η ζήτηση θα επιβραδυνθεί», δήλωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της GM, Mary Barra, σε μια εκδήλωση τον Δεκέμβριο του 2024.
Στροφή στα βενζινοκίνητα οχήματα
Η νομοθεσία πάγωσε επίσης τις κυρώσεις που οι αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν εδώ και καιρό εάν τα οχήματα που πωλούν δεν πληρούν τα ομοσπονδιακά πρότυπα για την απόδοση καυσίμου. Αυτό αναμένεται να ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν περισσότερα αυτοκίνητα βενζίνης.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχουν ανταποκριθεί στις προ ολίγων χρόνων αισιόδοξες προβλέψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και συνεχίζουν να αποτελούν… πληγή για πολλές εταιρείες. Οι υποστηρικτές των EV λένε ότι χρειάζεται ομοσπονδιακή υποστήριξη, για να διευρυνθεί η υιοθέτηση και να αποτραπεί το ενδεχόμενο οι ΗΠΑ να χάσουν κι άλλο έδαφος συγκριτικά με την Κίνα, τον παγκόσμιο ηγέτη στα ηλεκτρικά οχήματα, και την Ευρώπη.
Αφού αντιμετώπισε προβλήματα στην κατασκευή στις αρχές της δεκαετίας, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της GM έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τον τελευταίο χρόνο. Η εταιρεία δήλωσε ότι ο Αύγουστος ήταν ο καλύτερος μήνας στην ιστορία της για τα ηλεκτρικά οχήματα, με 21.000 πωλήσεις οχημάτων με μπαταρία σε όλες τις μάρκες της.
Παρόλα αυτά, τα στελέχη έχουν τονίσει την βενζινοκίνητη παραγωγική βάση της GM ως βασικό πλεονέκτημα για την πορεία της τα επόμενα χρόνια.
«Καθώς προσαρμοζόμαστε στη νέα πραγματικότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, η ισχύς του χαρτοφυλακίου ICE μας θα συνεχίσει να διαχωρίζει τις μάρκες μας από τις υπόλοιπες και να μας προσφέρει ευελιξία και κερδοφορία που δεν διαθέτουν οι εταιρείες που ασχολούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα», έγραψε σε ανακοίνωση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο επικεφαλής της GM για τη Βόρεια Αμερική, Duncan Aldred.