MENU

ΗΠΑ: Επιστρέφουν τα station wagons; — Νέος κανόνας κατανάλωσης καυσίμου με την «ευλογία» Trump

Η NHTSA μειώνει τους στόχους έως το 2031, με εκτιμώμενη αύξηση 5% στις εκπομπές CO2

Η κυβέρνηση Trump υποστηρίζει ότι η νέα πρόταση χαλάρωσης των κανόνων οικονομίας καυσίμου ίσως ανοίξει τον δρόμο στους κατασκευαστές να επαναφέρουν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά οχήματα των δεκαετιών ’70–’80: τα station wagons.

«Αυτός ο κανόνας μπορεί πραγματικά να επιτρέψει την επιστροφή του station wagon της δεκαετίας του ’70 — με λίγο ξύλινο πάνελ στο πλάι ίσως», δήλωσε στο CNBC ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Sean Duffy. «Θέλουμε να επαναφέρουμε την επιλογή για τον καταναλωτή. Το minivan είναι υπέροχο, αλλά ίσως το station wagon να είναι ξανά… κουλ».

Πώς οι κανονισμοί «εξαφάνισαν» ένα ολόκληρο είδος αυτοκινήτου

Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών, η NHTSA, ανέφερε στην πρότασή της ότι οι αυστηρές απαιτήσεις εξοικονόμησης καυσίμου οδήγησαν την αυτοκινητοβιομηχανία να μετασχηματίσει την αγορά με τρόπους που «δεν είχαν προβλεφθεί», όπως «η σχεδόν πλήρης εξαφάνιση των station wagons».

Οι τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ σταμάτησαν να παράγουν μεγάλα station wagons στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ενώ μικρότερα μοντέλα συνέχισαν να παράγονται μέχρι το 2008.

Στις ΗΠΑ, τα station wagons θεωρούνται επιβατικά αυτοκίνητα — τα οποία υπόκεινται σε πιο αυστηρά όρια κατανάλωσης από τα «ελαφρά φορτηγά» (minivans και crossover).

Ο επικεφαλής της NHTSA, Τζόναθαν Μόρισον, επανέφερε επίσης το ζήτημα των station wagons σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τι αλλάζει με τον νέο κανόνα και ποιο είναι το κόστος

Η NHTSA πρότεινε την Τετάρτη (3/12) να μειωθούν δραστικά οι απαιτήσεις οικονομίας καυσίμου για τα μοντέλα 2022–2031: ο στόχος πέφτει στα 34,5 μίλια ανά γαλόνι κατά μέσο όρο έως το 2031, από 50,4 mpg που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Η υπηρεσία εκτιμά ότι η νέα ρύθμιση θα:

• μειώσει το αρχικό κόστος αγοράς κατά 930 δολάρια κατά μέσο όρο
• αυξήσει όμως την κατανάλωση καυσίμου κατά 100 δισ. γαλόνια ως το 2050
• κοστίσει στους Αμερικανούς επιπλέον 185 δισ. δολάρια σε καύσιμα
• αυξήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 5%

Ο τομέας των μεταφορών είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ.

Νωρίτερα φέτος, ο Trump υπέγραψε νομοθεσία που κατάργησε τα πρόστιμα για παραβίαση των κανόνων οικονομίας καυσίμου. Η NHTSA επιβεβαίωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα πληρώσουν πρόστιμα για τα μοντέλα από το 2022 και μετά.

Πηγή εικόνας: Reuters

Περισσότερες ειδήσεις

Νέα περιβαλλοντική «βόμβα» για την αυτοκινητοβιομηχανία — Στο εδώλιο Mercedes, Renault, Ford και Stellantis

Suzuki: Επένδυση 8 δισ. δολ. στην Ινδία για την εκκίνηση παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Toyota: Αύξηση πωλήσεων για έβδομο σερί μήνα – «Οδηγός» η ζήτηση για EV σε ΗΠΑ και Κίνα

Σχετικά Άρθρα