MENU

Κατηγορηματικός ο Κ. Κυρανάκης: Ανώτατο όριο βάρδιας του ΟΣΥ οι 7 ώρες και 20 λεπτά – Δεν παραβιάζονται τα ωράρια εργασίας των οδηγών

Απαντήσεις σε επίκαιρες ερωτήσεις που τέθηκαν στη Βουλή σχετικά με τα πρόσφατα ατυχήματα αστικών λεωφορείων, έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών

Απαντήσεις σε επίκαιρες ερωτήσεις που τέθηκαν στη Βουλή σχετικά με τα πρόσφατα ατυχήματα αστικών λεωφορείων έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Με αφορμή αρχικά τη σύγκρουση των δύο λεωφορείων στη Βούλα, ο κ. Κυρανάκης διέψευσε τις καταγγελίες που έκαναν λόγο για εξαντλητικό ωράριο εργασίας της υπαίτιας οδηγού σημειώνοντας ότι: «Σύμφωνα με τα στοιχεία, την προηγούμενη του ατυχήματος ήταν σε βάρδια επτά ωρών και είκοσι λεπτά, κάτω από το επιτρεπτό ωράριο. Την ημέρα εκείνη ήταν στο τιμόνι 3,5 ώρες και η βάρδιά της, εάν την είχε ολοκληρώσει, δεν θα ξεπερνούσε και πάλι το νόμιμο ωράριο. Ο μέσος όρος απασχόλησής της κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας ήταν 8 ώρες και 29 λεπτά. Συνεπώς, καμία ένδειξη για 16ωρη βάρδια εργασίας, που αναφέρουν οι σχετικές καταγγελίες, δεν επιβεβαιώνεται». Ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι: «Η ίδια η οδηγός, σε συνομιλία που είχε με τον ΟΑΣΑ, επιβεβαίωσε ότι δεν ισχύουν αυτές οι καταγγελίες περί εργασίας πέραν του νόμιμου ωραρίου εργασίας της».

Συνεχίζοντας ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μετά από στοιχεία που ζήτησε και έλαβε για τις ημέρες ρεπό των οδηγών του ΟΑΣΑ, τόνισε πως, τον προηγούμενο μήνα διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν 12 ημέρες ρεπό.

Αναφορικά με την κατάσταση του συγκεκριμένου λεωφορείου είπε: «Ήταν ένα ολοκαίνουριο όχημα, που είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2024, ο κλιματισμός, τα φρένα του λειτουργούσαν κανονικά, ενώ δεν είχε παλαιά λάστιχα. Από τα στοιχεία της τηλεματικής προκύπτει ότι κινείτο το συγκεκριμένο όχημα με 32 χιλιόμετρα». Συνεχίζοντας, υπενθύμισε, πως, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ που ψηφίστηκε από τη Βουλή πρόσφατα, για πρώτη φορά επιτρέπεται στις εισαγγελικές Αρχές να ερευνήσουν όταν συμβαίνει ένα τέτοιο τροχαίο όπως αυτό στην Βούλα με σοβαρούς τραυματισμούς και να προβούν σε άρση του τηλεφωνικού απορρήτου, προκειμένου να εξετάσουν εάν η οδηγός μιλούσε εκείνη την ώρα στο κινητό της και αυτό θα το κάνουν, γιατί αυτό είναι το αυτονόητο.

Για τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΑΣΑ με την Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής: «Προβλέπονται 2,7 οδηγοί ανά όχημα την ημέρα, προκειμένου τα ωράρια να βγαίνουν και οι βάρδιες να μην υπερβαίνουν το νόμιμο όριο. Σε κάθε περίπτωση οι 16ωρες βάρδιες είναι εντελώς παράνομες και δεν μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο», πρόσθεσε και σημείωσε: «Οι οδηγοί της ΟΣΥ εργάζονται στη βάρδια με ανώτατο όριο τις 7 ώρες και 20 λεπτά». Επίσης, ζήτησε, όταν γίνονται καταγγελίες για εξαντλητικά ωράρια και άνω του νόμιμου ορίου να αποδεικνύονται με συγκεκριμένα στοιχεία.

Συμφέρον για το Δημόσιο η σύμβαση με την Κοινοπραξία των ΚΤΕΛ

Αναφορικά με τη σύμβαση με την Κοινοπραξία των ΚΤΕΛ, ο κ. Κυρανάκης χαρακτήρισε ως συμφέρον για το Δημόσιο τη συγκεκριμένη συνεργασία, καθώς, «σύμφωνα με τα συγκριτικά στοιχεία το κόστος ανά οχηματο/χιλιόμετρο από την Κοινοπραξία είναι περίπου το μισό».

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι οδηγοί της Κοινοπραξίας είναι επαγγελματίες, έχουν λάβει εκπαίδευση και πιστοποιητικό επαγγελματικής ιδιότητας με εξετάσεις και έχουν εμπειρία. Η συγκεκριμένη οδηγός είχε πενταετή εμπειρία. «Και οι οδηγοί αυτοί έχουν δικαιώματα και όποιος οδηγός τού παραβιάζεται το νόμιμο ωράριο της βάρδιάς του να μας το καταγγέλλει για να επιβάλλουμε ρήτρες και να διακόψουμε κάθε τέτοια κατάσταση», πρόσθεσε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση αναφορικά με την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων, ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε: «Το 2019 το πιο καινούργιο λεωφορείο που κυκλοφορούσε στους δρόμους ήταν του 2011, δηλαδή οκταετίας, και η πλειοψηφία του στόλου ήταν του 1999»

Τέλος, δεσμεύτηκε να διερευνήσει τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας του Συνδικάτου των Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφορών, τονίζοντας όμως ότι αυτοί είναι εκπρόσωποι σε δευτερογενές επίπεδο και «το Σωματείο των οδηγών του ΟΑΣΑ, με το οποίο, όμως, έχω πολλές συναντήσεις μέχρι σήμερα, και προτάσεις που έχουν κάνει τις έχουμε ενσωματώσει ήδη σε νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί στη Βουλή, όπως θα γίνουν και σε επόμενα σχέδια νόμου που θα φέρουμε».

Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας των οδηγών στα τουριστικά λεωφορεία ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι στο προσεχώς διάστημα θα έχει συνάντηση μαζί τους.

Σχετικά Άρθρα