MENU

Κων. Κυρανάκης: Σταδιακά θα γίνει η απόσυρση των τρόλεϊ – Κανείς εργαζόμενος δεν χάνει τη δουλειά του

Το σημερινό λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι διπλάσιο σε σχέση με εκείνο των ηλεκτρικών λεωφορείων

Η σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ από ηλεκτρικά λεωφορεία βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών για τον εκσυγχρονισμό του στόλου αστικών συγκοινωνιών, όπως ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Αριστεράς Νάσου Ηλιόπουλου, ο κ. Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι η απόσυρση των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά και πως καμία θέση εργασίας δεν θα χαθεί, καθώς «όλοι οι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν από τον ΟΣΥ» και «βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη πρόσκληση για νέες προσλήψεις με αυξημένες αποδοχές».

«Δύο τρόλεϊ = τρία ηλεκτρικά λεωφορεία» – Το επιχείρημα κόστους

Ο αναπληρωτής υπουργός υπογράμμισε πως το σημερινό λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι διπλάσιο σε σχέση με εκείνο των ηλεκτρικών λεωφορείων:

«Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ο στόλος των τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για κάθε χιλιόμετρο ηλεκτρικού λεωφορείου το κόστος είναι 2,5 ευρώ. Μιλάμε για υπερδιπλάσιο κόστος».

Όπως πρόσθεσε, «από τα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουμε εξασφαλίσει, μπορούμε για κάθε δύο νέας γενιάς τρόλεϊ να αγοράζουμε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, άρα το κόστος για τον φορολογούμενο είναι χαμηλότερο».

Σταδιακή μετάβαση – Τι θα μείνει και τι αλλάζει

Η μετάβαση, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, θα γίνει σε βάθος χρόνου:
«Δεν θα υπάρξει πλήρης αποψίλωση των γραμμών τρόλεϊ. Θα παραμείνουν όσα οχήματα έχουν χρόνο ζωής, ειδικά σε ευθείες λεωφορειακές γραμμές όπως Συγγρού, Κηφισίας, Πειραιώς, όπου τα καλώδια δεν προκαλούν ιδιαίτερη όχληση. Παράλληλα, οι υπόλοιπες γραμμές θα εξυπηρετούνται από περισσότερα λεωφορεία».

Στόχος, όπως τόνισε, είναι να υπάρξουν περισσότερα, πιο φθηνά και πιο συχνά δρομολόγια, με καθαρότερα και αποδοτικότερα οχήματα.

Αντιδράσεις και αιχμές για συμφέροντα

Απαντώντας στις αντιδράσεις συνδικαλιστικών σωματείων, ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε πως έχει προηγηθεί διαβούλευση, αφήνοντας παράλληλα αιχμές για εξωθεσμικές πιέσεις:

«Αυτά που μου λένε κάποια σωματεία, τα βλέπω και σε προσπέκτους συγκεκριμένου κατασκευαστή οχημάτων».

Ολοκληρώνοντας, τόνισε ότι η μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία δεν σημαίνει «υποβάθμιση», αλλά αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών:

«Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη υποδομή και υπηρεσίες, περισσότερα και πιο πυκνά δρομολόγια, λιγότερη αναμονή και πιο καθαρά λεωφορεία».

Σχετικά Άρθρα