MENU

Μόλις 15 κινέζικες εταιρείες EV θα μείνουν «όρθιες» μέχρι το 2030 – Θα αποτελούν το 75% της παγκόσμιας αγοράς

Ο ισχυρός ανταγωνισμός και ο πόλεμος τιμών θα αφανίσουν δεκάδες μικρές και μεσαίες μάρκες από τον «χάρτη»

Για ισχυρή συρρίκνωση του αγοραστικού κλάδου ηλεκτροκίνησης στην Κίνα κάνει λόγο η η συμβουλευτική AlixPartners, καθώς όπως επισημαίνει, από τις 129 μάρκες που πωλούν σήμερα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in οχήματα, αυτές που θα επιβιώσουν οικονομικά σε βάθος πενταετίας δεν ξεπερνούν τις 15.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, την οποία προωθεί το Reuters, οι εν λόγω εταιρείες (οι οποίες δεν κατονομάζονται) αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με δυνατότητα φόρτισης στην Κίνα μέχρι το 2030, με μέσες ετήσιες πωλήσεις 1,02 εκατ. αυτοκινήτων.

Η ενοποίηση στην Κίνα αναμένεται να προχωρήσει πιο αργά από ό,τι σε άλλες αγορές, σύμφωνα με τον Stephen Dyer, επικεφαλής του τμήματος αυτοκινήτων της AlixPartners στην Ασία, επειδή οι τοπικές κυβερνήσεις ενδέχεται να συνεχίσουν να υποστηρίζουν μη βιώσιμες μάρκες λόγω της σημασίας τους για τις περιφερειακές οικονομίες, την απασχόληση και τις αλυσίδες εφοδιασμού.

«Η Κίνα είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές NEV (οχημάτων νέας ενέργειας) στον κόσμο, με έντονους πολέμους τιμών, ταχεία καινοτομία και νέους εισερχόμενους που συνεχώς ανεβάζουν τον πήχη», δήλωσε ο Dyer.

«Αυτό το περιβάλλον έχει οδηγήσει σε αξιοσημείωτες προόδους στην τεχνολογία και την αποδοτικότητα κόστους, αλλά έχει επίσης αφήσει πολλές εταιρείες να αγωνίζονται για την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας», προσθέτει.

Οι κινεζικές αρχές έχουν καλέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τον πόλεμο των τιμών, ωστόσο, ο Dyer εκτιμά ότι ο πόλεμος θα συνεχιστεί, αλλά μέσω λιγότερο προφανών παραγόντων, όπως επιδοτήσεις ασφαλίστρων και χρηματοδότηση με μηδενικό επιτόκιο, αντί για άμεσες μειώσεις των τιμών.

Ο δείκτης χρησιμοποίησης της παραγωγικής ικανότητας των κινεζικών εργοστασίων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά μέσο όρο στο 50% πέρυσι στην Κίνα, κάτι που συνιστά το χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας και το οποίο ασκεί πίεση στα κέρδη, σύμφωνα με τον Dyer.

Εκτός από τις BYD και Li Auto, καμία άλλη εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει επιτύχει κερδοφορία για ολόκληρο το έτος.

Σε μια τέτοια αγορά, όπου επικρατεί η ανισορροπία, η Κίνα αναμένεται να αναδείξει τους νέους «παίκτες» στα ηλεκτρικά οχήματα, όμως το τίμημα θα είναι υψηλό: δεκάδες μικρές και μεσαίες μάρκες θα βγουν από το παιχνίδι, αφήνοντας χώρο για συγκέντρωση ισχύος στους ισχυρούς και επιλεκτική επιβίωση των πιο ανταγωνιστικών.

Σχετικά Άρθρα