MENU

Μόνιμος εφιάλτης το κυκλοφοριακό στην Αττική: «Χάσαμε 111 ώρες στο τιμόνι το 2024»

Η αυξημένη κίνηση, η απώλεια χρόνου και το οικονομικό και ψυχικό κόστος που συνεπάγεται η συμφόρηση, καθιστούν αναγκαία την εξεύρεση και υλοποίηση ολοκληρωμένων λύσεων

«Ο μέσος οδηγός στην Αττική έχασε περίπου 104 ώρες, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, το 2023 και 111 ώρες το 2024 (αύξηση περίπου 6,7%). Οι δικές μας αναλύσεις δείχνουν ότι η τάση θα συνεχίζει να είναι αυξητική. Μόνο οι καθυστερήσεις στον Κηφισό προκαλούν οικονομική ζημία που προσεγγίζει τα 90 εκατ. ευρώ ετησίως και αυτό αφορά έναν και μόνο άξονα. Σε επίπεδο Αττικής, μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια χαμένες εργατοώρες κάθε χρόνο».

Στην φράση αυτή του προέδρου των Ελλήνων συγκοινωνιολόγων Θανάση Τσιάνου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ συνοψίζεται ένα από τα μεγαλύτερα και επίπονα προβλήματα της καθημερινότητας για εκατομμύρια κατοίκους που είναι το κυκλοφοριακό. Η αυξημένη κίνηση, η απώλεια χρόνου και το οικονομικό και ψυχικό κόστος που συνεπάγεται η συμφόρηση, καθιστούν αναγκαία την εξεύρεση και υλοποίηση ολοκληρωμένων λύσεων.

Ζητούμενο η κυκλοφοριακή ανακούφιση του λεκανοπεδίου

Στο ίδιο μήκος κύματος είχαν κινηθεί και οι αναλυτικές επισημάνσεις του Εντεταλμένου Συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρου Σουρέτη, μιλώντας στο συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ στις αρχές του μήνα.  Ο ίδιος τόνισε ότι απαιτείται η Πολιτεία, η Περιφέρεια, οι φορείς και το ΤΕΕ να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, με στόχο να σταματήσει η κυκλοφοριακή παράλυση της Αττικής. «Λύσεις υπάρχουν εδώ και χρόνια. Το ζητούμενο είναι να ληφθεί άμεσα η πολιτική απόφαση για την υλοποίησή τους», υπογράμμισε.

Τα αναγκαία μέτρα

  • Προγραμματισμός της κυκλοφορίας των φορτηγών εκτός ωρών αιχμής (07:00–10:30) σε Κηφισό και Αττική Οδό
  • Άμεση εκκίνηση της επέκτασης της Λ. Κύμης, έργο που ξεκίνησε επί κυβέρνησης Μητσοτάκη και υπουργίας Καραμανλή, το οποίο μπορεί να μειώσει τον φόρτο στην έξοδο προς Λαμία κατά τουλάχιστον 50%
  • Δρομολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων, κυρίως για τον άξονα Ελευσίνα–Θήβα (εκτροπή βαρέων οχημάτων) και την επέκταση της Αττικής Οδού προς το Ελληνικό, που παραμένουν ανενεργές τα τελευταία δύο χρόνια
  • Μελέτη και αναμόρφωση των ορίων ταχύτητας και χρήση “έξυπνων” καμερών (AI) για τον έλεγχο συμμόρφωσης και την πάταξη της παράνομης στάθμευσης
  • Εξέταση παραχώρησης της Λ. Κηφισού σε ιδιώτες, για αποτελεσματικότερη λειτουργία και συντήρηση

Όπως είχε εξηγήσει, η Πολιτεία οφείλει να επιταχύνει τον προγραμματισμό για μεσο-μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, όπως:

  • Αναβάθμιση και επέκταση Μετρό – Τραμ – Προαστιακού και δημιουργία κόμβων μετεπιβίβασης.
  • Ανασχεδιασμό κρίσιμων κόμβων, όπως του Σκαραμαγκά, των Διυλιστηρίων και του Ασπροπύργου.
  • Ανάπτυξη Park & Ride και ζωνών περιορισμού Ι.Χ. στα κέντρα.
  • Αναβάθμιση της Λ. Κηφισού σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων με λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).

Επανασχεδιασμός των ΜΜΜ

Ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρόσθεσε ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς χρειάζονται επανασχεδιασμό. Το Μετρό, με αναμονές 12–13 λεπτών στις ώρες αιχμής, λειτουργεί στα όριά του. Η εικόνα στην Αττική Οδό έχει επίσης επιβαρυνθεί σημαντικά: από το 2004 έως το 2024, τα Ι.Χ. στην Αττική αυξήθηκαν κατά 57% -από 3 εκατ. σε 4,5 εκατ.- στο ίδιο οδικό δίκτυο. Η Αττική Οδός καταγράφει περίπου 300.000 διελεύσεις ημερησίως, εκ των οποίων το 9% αφορά φορτηγά, ενώ η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 20% από το 2022.

Η παλαιότητα του στόλου επιβαρύνει επιπλέον την κυκλοφορία: το 2024 σημειώθηκαν πάνω από 13.200 βλάβες (36 την ημέρα), ενώ τα συνολικά συμβάντα αυξήθηκαν από 20.000 το 2020 σε 29.000 το 2024 -περίπου 80 την ημέρα.

Περισσότερες ειδήσεις

Χ. Χαραλαμπίδης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ενίσχυση του κεντρικού τομέα για να «τρέξουν» τα έργα βιώσιμης διαχείρισης αποβλήτων

Κυκλοφοριακή ασφυξία απειλεί την Αττική – Λύση η ανάπτυξη των ΜΜΜ και ο «έξυπνος» επανασχεδιασμός των μετακινήσεων

Ν. Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Αναγκαία η διακοπή λειτουργίας του – Υπερήφανοι για το έργο που παραδίδουμε στην πόλη

Σχετικά Άρθρα