Μια νέα, επαναστατική υπηρεσία, που θέτει στο επίκεντρο το γυναικείο φύλλο, λανσάρει στις ΗΠΑ η Uber.
Συγκεκριμένα η νέα υπηρεσία θα επιτρέπει σε γυναίκες επιβάτιδες να επιλέγουν αποκλειστικά γυναίκες οδηγούς, διευρύνοντας μια λειτουργία ασφαλείας που έχει ήδη προωθήσει σε διεθνείς αγορές.
Η υπηρεσία, με την ονομασία «Women Drivers», θα ξεκινήσει πιλοτικά τις επόμενες εβδομάδες στο Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο και το Ντιτρόιτ, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας προ δυο ημέρων (23/7).
Η επιλογή θα εμφανίζεται στην εφαρμογή της Uber δίπλα στις υπάρχουσες κατηγορίες UberX, Comfort, UberXL και Black. Οι επιβάτες θα μπορούν να προκρατούν αυτές τις διαδρομές ή να ρυθμίζουν την προτίμησή τους μέσα από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού τους ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες να τους εξυπηρετήσει γυναίκα οδηγός.
Αντίστοιχα, γυναίκες οδηγοί, που στις ΗΠΑ αποτελούν περίπου το 20% του συνόλου των οδηγών της Uber, θα μπορούν να επιλέγουν να εξυπηρετούν μόνο γυναίκες επιβάτισσες μέσω ρύθμισης στην εφαρμογή οδηγού. Η επιλεξιμότητα των οδηγών καθορίζεται από το φύλο που αναγράφεται στην άδεια οδήγησής τους, ενώ για τις επιβάτισσες λαμβάνεται υπόψη το μικρό τους όνομα ή το φύλο που έχουν δηλώσει στο προφίλ τους.
«Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στις γυναίκες περισσότερες επιλογές, περισσότερο έλεγχο και μεγαλύτερη άνεση, είτε ταξιδεύουν είτε οδηγούν», δήλωσε η Camiel Irving, αντιπρόεδρος επιχειρησιακών δραστηριοτήτων ΗΠΑ και Καναδά. Όπως εξήγησε, οι πόλεις με μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών οδηγών θα ενταχθούν νωρίτερα στο πρόγραμμα, ωστόσο η υπηρεσία έχει σχεδιαστεί ώστε να μην επηρεάζονται οι χρόνοι αναμονής και η διαθεσιμότητα.
Παράλληλα, η Uber βλέπει τη νέα αυτή υπηρεσία και ως ευκαιρία για να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες οδηγούς στην πλατφόρμα της. «Όπου κι αν το λανσάρουμε, η ανταπόκριση είναι πολύ θετική», τόνισε η Irving. «Αναμένουμε ότι το ίδιο θα συμβεί και στις ΗΠΑ, τόσο από πλευράς υπαρχόντων όσο και νέων οδηγών».
Στα χνάρια της Lyft – Καλύπτονται οι ανάγκες των non-binary χρηστών;
Η πρωτοβουλία έρχεται σχεδόν δύο χρόνια μετά τη σχετική κίνηση της ανταγωνίστριας Lyft, που είχε λανσάρει αντίστοιχη επιλογή στις ΗΠΑ, αποδεικνύοντας τη διαρκή «μάχη» των δύο εταιρειών να κερδίσουν την προτίμηση του κοινού με πιο στοχευμένες λειτουργίες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι δύο πλατφόρμες είχαν παρουσιάσει μέσα στο 2024 πιο απλοποιημένες εκδόσεις των εφαρμογών τους για ηλικιωμένους χρήστες με μικρή χρονική διαφορά. Παράλληλα, τον Μάιο, η Uber λάνσαρε πάσο σταθερής τιμής για καθημερινές διαδρομές με κόστος 2,99 δολάρια τον μήνα, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση αντίστοιχου προϊόντος από τη Lyft.
Ωστόσο, σε αντίθεση με την υπηρεσία της Lyft που περιλαμβάνει και non-binary άτομα, η Uber περιορίζει το νέο χαρακτηριστικό σε όσες επιβάτισσες έχουν εμφανώς θηλυκό όνομα ή έχουν δηλώσει θηλυκό φύλο στην εφαρμογή. Σύμφωνα με την Irving, η Uber είχε «μερικές συνομιλίες» με LGBTQ οργανώσεις και κατέληξε ότι η παρούσα μορφή της υπηρεσίας «δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να καλυφθούν οι ανάγκες των non-binary χρηστών».
Διεθνής εμπειρία και επέκταση
Η Uber είχε πρωτολανσάρει την επιλογή αντιστοίχισης με γυναίκες οδηγούς στη Σαουδική Αραβία το 2019, μετά την ιστορική απόφαση που έδωσε στις γυναίκες το δικαίωμα να οδηγούν. Έκτοτε, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει περισσότερα από 100 εκατ. τέτοια δρομολόγια, επεκτείνοντας τη δυνατότητα σε 40 χώρες όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Ινδία και το Μεξικό. Έχει επίσης δοκιμάσει τη λειτουργία για επιβάτισσες σε αγορές όπως η Γερμανία και η Γαλλία.