Εμφανή αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τον φετινό Σεπτέμβρη, ένα χρονικό σημείο το οποίο παραδοσιακά αποτελεί περίοδο αιχμής για τη χώρα, με τους εμπόρους και τους καταναλωτές να αξιοποιούν τις κρατικές επιδοτήσεις προτού περισσότερες τοπικές κυβερνήσεις αναστείλουν τα κίνητρα προς τους αγοραστές.
Οι εγχώριες πωλήσεις συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά 6,6% σε ετήσια βάση στις 2,27 εκατ. πωλήσεις, μετά από αύξηση 4,9% τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA) που δημοσιεύθηκαν σήμερα (13/10).
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών αυτοκινήτων αποτελούσαν το 57,2% των συνολικών πωλήσεων και αυξήθηκαν κατά 15,5%, σε σύγκριση με 7,5% τον Αύγουστο.
Η εποχή του Σεπτέμβρη είναι γνωστή και ως «Χρυσός Σεπτέμβριος» στην Κίνα, αποτελώντας συνήθως την πιο υψηλή επίδοση του έτους στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να λανσάρουν νέα μοντέλα και οι καταναλωτές επιστρέφουν στις εκθέσεις μετά από ένα διάλειμμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Οι ανταλλαγές αυτοκινήτων που επιδοτούνται από την τοπική αυτοδιοίκηση ώθησαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο, αλλά δείχνουν σημάδια σταδιακής μείωσης λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Η ανατολική επαρχία Jiangsu και η νοτιοδυτική περιοχή Guangxi ήταν, σύμφωνα με το Reuters, μεταξύ εκείνων που ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα ότι θα αναστείλουν τα τοπικά προγράμματα επιδότησης αντικατάστασης αυτοκινήτων, ενώ πολλές πόλεις όπως η Wenzhou και η Hangzhou στην ανατολική επαρχία Zhejiang της Κίνας ανακοίνωσαν πως θα πράξουν το ίδιο εντός του μήνα.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αποθεμάτων ως «οδηγός» για την αύξηση πωλήσεων
Η αύξηση των πωλήσεων ήρθε επίσης καθώς οι αντιπρόσωποι απέκτησαν περισσότερα αποθέματα τον περασμένο μήνα. Στοιχεία από την Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας έδειξαν ότι οι αντιπρόσωποι είχαν συνολικά 3,04 εκατ. μονάδες αυτοκινήτων στο απόθεμά τους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, από 2,6 εκατ. πριν από ένα μήνα.
Ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της CPCA, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα οικονομικές πολιτικές για την υποστήριξη των αντιπροσώπων που έχουν υποστεί εκτεταμένες απώλειες από τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνέχισαν να τους εκποιούν αποθέματα παρά τη χλιαρή ζήτηση.
Πώς κινήθηκαν οι κορυφαίοι πάροχοι ηλεκτρικών οχημάτων
Η κορυφαία εταιρεία BYD κατέγραψε την πρώτη μηνιαία πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα από τον Φεβρουάριο του 2024, παράλληλα με μια πρόσθετη μείωση της παραγωγής. Οι πωλήσεις της BYD στην εγχώρια αγορά αντιπροσώπευαν το 14% των εγχώριων πωλήσεων αυτοκινήτων της Κίνας τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με 18% την ίδια περίοδο το 2024. Μικρότεροι εγχώριοι ανταγωνιστές, όπως οι Geely, Leapmotor, Xpeng και Xiaomi, ξεπέρασαν την BYD με ρεκόρ υψηλών πωλήσεων τον περασμένο μήνα.
Η Tesla, η οποία εξήγαγε 19.287 ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής τον Σεπτέμβριο, είδε τις πωλήσεις της στην Κίνα να μειώνονται κατά 0,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, επεκτείνοντας ένα σερί απωλειών στον τρίτο μήνα.
Η αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας επιταχύνθηκε στο 20,7% από 20,2% τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία της CPCA.