Με απώτερο στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης και και της διευκόλυνσης της πρόσβασης των πολιτών στον εμπορικό πυρήνα της Αθήνας, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η λειτουργία του νέου υπόγειου σταθμού στάθμευσης στην Πλατεία Κοτζιά. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποδομή στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων, η οποία έρχεται να συμπληρώσει το δίκτυο των δημοτικών πάρκινγκ, προσφέροντας σύγχρονες υπηρεσίες σε προσιτές τιμές.
Ο σταθμός διαθέτει συνολική χωρητικότητα 500 θέσεων στάθμευσης, κατανεμημένων σε υπόγειες εγκαταστάσεις υψηλών προδιαγραφών. Η πρόσβαση και η έξοδος των οχημάτων πραγματοποιούνται μέσω δύο στρατηγικών σημείων και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Λυκούργου και Απέλλου, καθώς και συμβολή των οδών Σοφοκλέους και Στρέιτ.
Η χρέωση έχει διαμορφωθεί με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, προσφέροντας κλιμακωτές τιμές ανάλογα με τη διάρκεια παραμονής.
Για την πρώτη ώρα, η χρέωση διαμορφώνεται στα 3 ευρώ, 5 ευρώ έως 2 ώρες, 9 ευρώ έως 4 ώρες και 12 ευρώ έως 10 ώρες, ενώ για παραμονή άνω των 10 ωρών το κόστος ανέρχεται στα 15 ευρώ. Αντίστοιχα μειωμένες χρεώσεις ισχύουν για τα δίκυκλα, ενώ υπάρχει και ημερήσιο πάσο και μηνιαίες συνδρομές για κατοίκους και επαγγελματίες.

Ο σταθμός λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο, προσαρμοσμένο στους ρυθμούς της πόλης και της εμπορικής κίνησης:
Κατά τις παραμονές των επισήμων αργιών, ο σταθμός παρατείνει τη λειτουργία του έως τις 03:00 π.μ., ενώ ανήμερα των επίσημων αργιών η έναρξη λειτουργίας ορίζεται στις 09:00 π.μ.
Με αφορμή την πρόσφατη λειτουργία του δημοτικού πάρκινγκ, το energodromio.gr έκανε μια συνοπτική και αναλυτική παρουσίαση της συμβολής των εν λόγω υποδομών στην πραγματικότητα χιλιάδων οδηγών που επιλέγουν τα ΙΧ για την μετακίνησή τους στην πρωτεύουσα.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, τα δημοτικά πάρκινγκ λειτουργούν περισσότερο ως «βαλβίδα αποσυμπίεσης» και όχι ως συνολική λύση στο πρόβλημα, καθώς η προσφορά παραμένει περιορισμένη σε σχέση με τη ζήτηση.
Η εκτόξευση των τιμών οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων. Μετά την οικονομική κρίση, το κέντρο της Αθήνας έχει επανακάμψει, προσελκύοντας κατοίκους, επαγγελματίες και επενδυτές. Η τουριστική ανάπτυξη έχει αυξήσει περαιτέρω την πίεση, ενώ ο αριθμός των οχημάτων ανά νοικοκυριό παραμένει υψηλός, ιδίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Παράλληλα, το παλαιό κτιριακό απόθεμα της πόλης σπάνια διαθέτει υπόγειες θέσεις στάθμευσης, ενώ η κατασκευή νέων χώρων είναι ιδιαίτερα δαπανηρή. Το κόστος αυτό μετακυλίεται στους τελικούς χρήστες, την ώρα που αρκετοί ιδιοκτήτες επιλέγουν τη βραχυχρόνια εκμετάλλευση των θέσεων για μεγιστοποίηση των εσόδων. Το αποτέλεσμα είναι ένα καθημερινό αδιέξοδο για χιλιάδες οδηγούς.
Περισσότερες ειδήσεις
Δέσμη μέτρων από το ΥΠΟΜΕ για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο Αττικής