Ρεκόρ πωλήσεων σημειώθηκε στην κινεζική αγορά τον φετινό Ιούνιο με 2,1 εκατ. μονάδες (αύξηση 7%), γεγονός οξύμωρο, αν ληφθεί υπ’ όψιν η παραδοσιακά χαμηλή ζήτηση στην αγορά τον εν λόγω μήνα, όμως εξηγείται από το οι αγοραστές προσπάθησαν να επωφεληθούν από την κρατική επιδότηση για την ανταλλαγή παλαιών αυτοκινήτων πριν από την αναστολή της σε μεγάλες πόλεις.
Η επιδότηση των 20.000 γιουάν ώθησε το 70% των αγοραστών να προχωρήσει σε αγορά πριν την πρόωρη διακοπή του προγράμματος σε κάποιες επαρχίες, καθώς εξαντλήθηκαν τα κονδύλια. Παράλληλα, οι εκπτώσεις τιμών ήταν πιο συγκρατημένες, κυρίως στα συμβατικά οχήματα, ενώ οι αρχές καλούν πλέον τις εταιρείες να αποφύγουν τον υπερβολικό ανταγωνισμό τιμών. Η σταθεροποίηση των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί το υπόλοιπο του έτους.
Οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκαν κατά 11,2% στα 11,1 εκατ. οχήματα, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, που αποτελούν το 52,7% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, αυξήθηκαν κατά 29,7% τον Ιούνιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και κατά 28,2% συγκριτικά με τον φετινό Μάιο.
Σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων, το προηγούμενο υψηλό του Ιουνίου ήταν πίσω στο 2022 με 1,9 εκατ. πωλήσεις. Τα στοιχεία για τις χονδρικές πωλήσεις και την παραγωγή έφτασαν επίσης σε ρεκόρ για τον μήνα.
Η ισχυρή ανάπτυξη κατά τη διάρκεια μιας παραδοσιακά χαμηλής περιόδου δείχνει ότι η επιδότηση για την ανταλλαγή αυτοκινήτων, η οποία παρέχει έκπτωση 20.000 γιουάν (2.800 δολάρια) για νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων, συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην εγχώρια κατανάλωση, ανέφερε η PCA. Περίπου το 70% των αγορών ιδιωτικών αυτοκινήτων αξιοποίησε αυτό το κίνητρο.
Η Li Auto, η οποία μαζί με την BYD είναι οι μόνοι δύο εισηγμένοι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων με κερδοφορία για ολόκληρο το έτος, κατέγραψε πτώση πωλήσεων 24,1% τον περασμένο μήνα, ανατρέποντας το σκηνικό με αύξηση 16,7% τον Μάιο.
Η Geely αύξησε τον στόχο πωλήσεων για το 2025 κατά 11% στα 3 εκατ. μονάδες, αλλά το ποσοστό της μειώθηκε στο 42% από 46% τον Μάιο.
Προειδοποιώντας τον κλάδο για υπερβολικό ανταγωνισμό, οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές κάλεσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τον αυξανόμενο πόλεμο τιμών, ο οποίος εντείνει τις ανησυχίες για την παραγωγική ικανότητα εν μέσω ασθενούς εγχώριας ζήτησης και των δασμών στις ΗΠΑ.
Οι ανησυχίες για την υπερπροσφορά παραμένουν, καθώς ο σκεπτικισμός σχετικά με τις πωλήσεις αυτοκινήτων αυξάνεται με αναφορές για νέα οχήματα που αποστέλλονται στο εξωτερικό ως «μεταχειρισμένα» από το 2019, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters στα τέλη Ιουνίου.
Ξεχωρίζοντας από τα προβλήματα υπερπροσφοράς σε ολόκληρο τον κλάδο, η Xiaomi, ένας αναδυόμενος ανταγωνιστής της Tesla, δέχθηκε πρωτοφανώς αυξημένες παραγγελίες για το δεύτερο ηλεκτρικό της όχημα, το SUV YU7, το οποίο κυκλοφόρησε στην αγορά τον περασμένο μήνα.
Οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 3,7% τον περασμένο μήνα (έπειτα από πτώση 30% τον Μάιο), μετά την ταχύτερη αύξηση των μοντέλων της, με μόλις έξι εβδομάδες να απομένουν για την πλήρη παραγωγή του ανανεωμένου Model Y στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 23,8% τον Ιούνιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, έναντι αύξησης 13,5% τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της CPCA.