MENU

«Σε αναμμένα κάρβουνα» η αγορά της Θεσσαλονίκης για το λουκέτο στο Μετρό – «Οικονομικές ζημιές αν δεν ανοίξει στις 10 Δεκεμβρίου»

Η διοίκηση του ΕΕΘ ζητά διαβεβαιώσεις για τη διασφάλιση της ακριβούς τήρησης του χρονοδιαγράμματος, χωρίς καμία καθυστέρηση

Συναγερμός έχει σημάνει στην αγορά της Θεσσαλονίκης εν όψει της προγραμματισμένης επαναλειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό στις 10 Δεκεμβρίου. Η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) απέστειλε επείγουσα επιστολή στους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Δήμα, και Αναπληρωτή Υπουργό, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ζητώντας τη διασφάλιση της ακριβούς τήρησης του χρονοδιαγράμματος, χωρίς καμία καθυστέρηση.

Η αγωνία κορυφώνεται καθώς, όπως υπογραμμίζει ο Πρόεδρος του ΕΕΘ, Κυριάκος Μερελής, «οι ημέρες της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελούν τις σημαντικότερες της χειμερινής περιόδου για την αγορά». Πιθανή παρέκκλιση από την ημερομηνία της 10ης Δεκεμβρίου «θα επιφέρει τεράστιες συνέπειες στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον της πόλης».

Προτάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Παράλληλα, το ΕΕΘ κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις που στοχεύουν στην άμβλυνση των συγκοινωνιακών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από την προσωρινή διακοπή λειτουργίας. Ειδικότερα, ζητείται η υλοποίηση μεγάλης κυβερνητικής καμπάνιας ευαισθητοποίησης του κοινού για τη χρήση του συνεπιβατισμού.

Το Επιμελητήριο επαναφέρει μετ’ επιτάσεως το αίτημα για την άμεση υλοποίηση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ως εναλλακτική λύση αποσυμφόρησης. Επίσης, η θέσπιση κινήτρων για την αγορά mini bus από επιχειρήσεις με μεγάλο προσωπικό ή την επιδότηση μίσθωσης λεωφορείων από ιδιωτικές εταιρείες, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ, είναι μια ακόμη πρόταση.

«Μπαράζ» λουκέτων

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη αναστολή λειτουργίας του μετρό έχει ήδη προγραμματιστεί από τις 10 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει περίπου έναν μήνα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, το σύστημα θα χρειαστεί να κλείσει ξανά λίγο πριν τεθεί σε λειτουργία η γραμμή Καλαμαριάς, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2026, ώστε να ολοκληρωθούν οι δοκιμές, πιστοποιήσεις και αξιοποιήσεις της εγκατάστασης.

Για τη συγκεκριμένη βίαιη παύση, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «είναι επιβεβλημένη η διακοπή της λειτουργίας του μετρό γιατί όλα κατατείνουν στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού».

Σχετικά Άρθρα