Ο έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές EV στην Κίνα έχει κλιμακωθεί, με μια μακροχρόνια διαμάχη μεταξύ της BYD και της Great Wall Motor, που αφορά στη συμμόρφωση με τις εκπομπές ρύπων, αφότου η Geely συμμετείχε στην κριτική για τις επιθετικές μειώσεις τιμών της BYD.
Η συγκεκριμένη διαμάχη χρονολογείται από το 2023, όταν η Great Wall Motor κατήγγειλε την BYD στις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, ισχυριζόμενη ότι τα δύο υβριδικά μοντέλα της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις δεν πληρούσαν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Το ζήτημα επανήλθε στην επιφάνεια τον περασμένο μήνα, όταν ο πρόεδρος της Great Wall, Wei Jianjun, εξέφρασε ανησυχίες για τον συνεχιζόμενο πόλεμο τιμών και επιβεβαίωσε ότι η ρυθμιστική έρευνα ήταν ακόμη ενεργή.
Η BYD είχε απορρίψει τα σχόλια του Jianjun σχετικά με την «υγεία» του κλάδου ως ανησυχητικά, αλλά δεν σχολίασε το ζήτημα των εκπομπών ρύπων. Εκείνη την εποχή, η BYD απέρριψε τον ισχυρισμό και δήλωσε ότι τα οχήματά της πληρούσαν τα πρότυπα εκπομπών της Κίνας.
Το Σάββατο (7/6), ο αντιπρόεδρος της Geely, Victor Yang, υποστήριξε δημόσια τους ισχυρισμούς της Great Wall σε ένα συνέδριο αυτοκινήτων στο Chongqing, δηλώνοντας ότι η Geely είχε διεξάγει τις δικές της δοκιμές εκπομπών ρύπων και κατέληξε στα ίδια συμπεράσματα. «Ο Wei Jianjun είναι ένα αυθεντικό, ειλικρινές άτομο και είναι ο πληροφοριοδότης του κλάδου μας», δήλωσε ο Yang σε βίντεο της ομιλίας του που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο.
Η βασική μομφή της Great Wall Motor και η απάντηση της BYD
Οι ισχυρισμοί της Great Wall Motor αφορούν τη χρήση δεξαμενών καυσίμου χωρίς πίεση από την BYD στα υβριδικά της plug-in Qin Plus και Song Plus, οι οποίες επιτρέπουν στο υγρό στο εσωτερικό να εξατμίζεται πιο γρήγορα από ό,τι στα υπό πίεση.
Ο γενικός διευθυντής branding και δημοσίων σχέσεων της BYD, Li Yunfei, απάντησε στα σχόλια της Geely την Κυριακή (8/6), λέγοντας ότι οι δεξαμενές χωρίς πίεση που χρησιμοποιήθηκαν στα αυτοκίνητά της μεταξύ 2021 και 2023 συμμορφώνονταν με τις κανονιστικές απαιτήσεις εκείνη την εποχή, αλλά πρόσθεσε ότι η BYD τις είχε αλλάξει έκτοτε λόγω παραπόνων πελατών. Η εν λόγω ανάρτηση τελικά «κατέβηκε» την επόμενη μέρα (Δευτέρα, 9/6), χωρίς κανείς να μπορέσει να επαληθεύσει και να κατανοήσει τον λόγο.
Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, μία από τις ρυθμιστικές αρχές που εμπλέκονται στην έρευνα για τις εκπομπές ρύπων, δεν έσπευσε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό. Η κλιμακούμενη διαμάχη έρχεται καθώς η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, καθώς τα πρόσφατα κίνητρα τιμών της BYD, τα οποία μείωσαν την τιμή εκκίνησης του φθηνότερου μοντέλου της στα 55.800 γιουάν (7.771,05 δολάρια), πυροδότησαν μια ευρύτερη πτώση πωλήσεων στις μετοχές αυτοκινήτων.
Έπειτα, το MIIT απηύθυνε έκκληση στον κλάδο να διακόψει τον… πόλεμο των τιμών και κάλεσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε συνάντηση την περασμένη εβδομάδα, ανέφεραν δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Η συνάντηση αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Bloomberg.
Οι αντιπρόσωποι έχουν επίσης προτρέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να πουλάνε αποθέματα σε αυτές.