MENU

Τη συντήρηση κυλιόμενων κλιμάκων και ανελκυστήρων στους σταθμούς του μετρό ανέθεσε η ΣΤΑΣΥ με σύμβαση 4,2 εκατ. ευρώ

Θα καλύπτει συνολικά 462 κυλιόμενες σκάλες και 216 ανελκυστήρες, ενώ η διάρκειά της είναι διετής με δυνατότητα μονομερούς παράτασης για ένα επιπλέον έτος έναντι πρόσθετης δαπάνης 2,4 εκατ. ευρώ

Με στόχο την αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος μετακίνησης χιλιάδων πολιτών καθημερινά, αλλά και την προσβασιμότητα ενός μέσου που προσφέρει ταχύτερες διαδρομές, η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. υπέγραψε στις αρχές της εβδομάδας νέα σύμβαση ύψους 4,2 εκατ. ευρώ για την πλήρη συντήρηση των κυλιόμενων κλιμάκων και των ανελκυστήρων που εξυπηρετούν το δίκτυο των γραμμών 1, 2 και 3 του μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για μια εκτεταμένη σύμβαση που καλύπτει συνολικά 462 κυλιόμενες κλίμακες και 216 ανελκυστήρες, όχι μόνο στους σταθμούς αλλά και σε αμαξοστάσια, χώρους στάθμευσης και λοιπές εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Να σημειωθεί ότι οι βλάβες σε ανελκυστήρες αποτελούν μάστιγα για τη λειτουργία του υπόγειου σιδηροδρόμου καθιστώντας σταθμούς με αστοχία στα ασανσέρ απροσπέλαστους σε εμποδιζόμενα άτομα. Το γεγονός ότι οι ανελκυστήρες βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο μάλιστα τους καθιστά ευάλωτους σε βλάβες σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, με τους εργαζομένους να επισημαίνουν ότι και φέτος το καλοκαίρι οι βλάβες ήταν πιο συχνές καθώς τα ασανσέρ «γονάτισαν» τις ημέρες του ισχυρού καύσωνα.

Δεν είναι τυχαίο που και ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας είχε παραδεχτεί τόσο στη Βουλή όσο και σε δηλώσεις του σε ΜΜΕ ότι οι ανελκυστήρες και οι κυλιόμενες σκάλες του συστήματος δεν έχουν συντηρηθεί μετά την κατασκευή τους, δηλαδή εδώ και 25 χρόνια οι παλαιότεροι, υπονοώντας προφανώς αυτό που περιγράφει ο όρος «βαριά συντήρηση», αλλά και τις ανάγκες αντικατάστασης ορισμένων εξ αυτών. Είχε αναφέρει μάλιστα ότι οι απαιτούμενοι πόροι για το έργο αυτό με κάποιες πρόσθετες παρεμβάσεις σε σταθμούς έφταναν τα 20 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο δεν είχε εξασφαλιστεί προκειμένου να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός.

Θετικό είναι, πάντως, ότι τα τελευταία δύο χρόνια λειτουργεί μια εφαρμογή εντός του ιστοτόπου της ΣΤΑΣΥ, μέσω της οποίας οι επιβάτες μπορούν να ενημερωθούν σε πραγματικό χρόνο για το ποιοι ακριβώς είναι οι ανελκυστήρες που βρίσκονται εκτός λειτουργίας και ποια έξοδο του σταθμού εξυπηρετούν. Κι αυτό γιατί παλαιότερα ενημερώνοντας την τελευταία στιγμή τους επιβάτες και αφού αυτοί είχαν φτάσει στους σταθμούς ότι θα έπρεπε αναγκαστικά να αποβιβαστούν σε επόμενο σταθμό με όλες τις πρόσθετες δυσκολίες για τη μετακίνησή τους που αυτό συνεπάγεται.

Οι προβλέψεις της σύμβασης συντήρησης

Η σύμβαση προβλέπει τη συστηματική μηνιαία και ετήσια προληπτική συντήρηση, καθώς και την άμεση αποκατάσταση βλαβών, 24 ώρες το 24ωρο. Οι εργασίες περιλαμβάνουν επίσης τον τεχνικό καθαρισμό του εξοπλισμού, την απολύμανση, τη μυοκτονία και απεντόμωση, με στόχο τη διατήρηση της υγιεινής στους χώρους λειτουργίας των μηχανισμών.

Ο ανάδοχος της σύμβασης αναλαμβάνει πλήρως όλες τις εργασίες επιθεώρησης, επισκευών, λίπανσης, βαφών και γενικών επεμβάσεων στις εγκαταστάσεις, ενώ φέρει και την ευθύνη για τη μεταφορά όλων των απαιτούμενων εργαλείων, ανταλλακτικών και υλικών προς και από τα σημεία συντήρησης, χωρίς πρόσθετο κόστος για τη ΣΤΑΣΥ.

Παράλληλα, αναλαμβάνει τη συντήρηση των πινάκων ενδείξεων και των συστημάτων ενδοσυνεννόησης των ανελκυστήρων, όπως και τη διατήρηση και επικαιροποίηση όλων των προβλεπόμενων ή προαιρετικών σημάνσεων ασφαλείας.

Επιπλέον, η σύμβαση περιλαμβάνει την υδατοστεγάνωση των εξωτερικών οικίσκων των ανελκυστήρων και την αντικατάσταση υαλοπινάκων ασφαλείας στους θαλάμους και στα υαλοστάσια, μέσα σε διάστημα το πολύ μιας εβδομάδας από τη διαπίστωση της φθοράς ή της ζημιάς.

Η «γεωγραφική» κατανομή του εξοπλισμού που καλύπτεται από τη σύμβαση έχει ως εξής:

  • Για τη Γραμμή 1, για 41 κυλιόμενες κλίμακες και 53 ανελκυστήρες.
  • Για τη Γραμμή 2, για 194 κυλιόμενες κλίμακες και 78 ανελκυστήρες.
  • Για τη Γραμμή 3, για 227 κυλιόμενες κλίμακες και 85 ανελκυστήρες

Το σύνολο αυτής της υποδομής αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τη μετακίνηση ΑμεΑ, ηλικιωμένων και πολιτών με μειωμένη κινητικότητα, καθιστώντας τη σωστή λειτουργία της αναπόσπαστο μέρος της αστικής μετακίνησης.

Ο αρχικός προϋπολογισμός της διετούς σύμβασης ανέρχεται σε 4,2 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα μονομερούς παράτασης της διάρκειάς της για ένα επιπλέον έτος από την πλευρά της ΣΤΑΣΥ. Σε περίπτωση ενεργοποίησης αυτής της δυνατότητας, ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 2,4 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ διατηρούνται οι ίδιοι όροι και τιμές.

Επιπλέον, προβλέπεται ρήτρα προαίρεσης, με δυνατότητα αύξησης ή μείωσης του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης έως και 15%, σε περίπτωση εκσυγχρονισμού ή αντικατάστασης υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Εάν τα νέα έργα ανατεθούν σε άλλο εργολάβο, η ΣΤΑΣΥ διατηρεί το δικαίωμα να μειώσει ανάλογα το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της παρούσας σύμβασης.

Σύμφωνα με τους όρους, η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο θα παραλάβει αναλυτικούς πίνακες ενδεικτικών και συχνότερα εμφανιζόμενων βλαβών και τις αντίστοιχες ενέργειες αποκατάστασης. Οι πίνακες έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα, ενώ, σε περιπτώσεις δύσκολων ή μη αντιμετωπίσιμων βλαβών, ο ανάδοχος οφείλει να ειδοποιεί τη ΣΤΑΣΥ εντός 24 ωρών και να καλέσει τον κατασκευαστή της εγκατάστασης για επισκευή.

Σχετικά Άρθρα