Είναι γνωστό σε όλους μας, ότι οι πτήσεις δεν είναι και ό,τι καλύτερο για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας. Φυσικά η εναέρια κυκλοφορία μειώνει σε τεράστιο βαθμό τις αποστάσεις και τους χρόνους συγκριτικά με τα οδικά ή ναυτιλιακά ταξίδια, όμως σε κάθε περίπτωση άπαντες οφείλουμε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την επιλογή του αεροπλάνου.
Υπό αυτό το πρίσμα, όπως μεταδίδει το TimeOut, η Σιγκαπούρη προχωρά στην προσθήκη ενός επιπλέον φόρου για τους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών. Συγκεκριμένα, από τον Οκτώβριο του 2026, σε όλα τα και με εφαρμογή σε όλα τα εισιτήρια που αγοράστηκαν μετά την 1η Απριλίου, οι επιβάτες που αναχωρούν από τη Σιγκαπούρη θα εισαχθεί μια εισφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), με την ασιατική χώρα να αποτελεί την πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο, που προχωρά σε μια τέτοια απόφαση.
Και όπως η κυβέρνηση της χώρας κηρύσσει: «Μην το βλέπετε ως φόρο. Σκεφτείτε το ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον, προνοητικό βήμα που θα βοηθήσει τα αεροπορικά ταξίδια να γίνουν πιο βιώσιμα σε όλο τον κόσμο».Τέλος το «κόλπο» του CO2: Η ΕΕ απαγορεύει σε 21 αεροπορικές να πωλούν το ψέμα της «ουδέτερης πτήσης» – energodromio.gr
Oι νέες χρεώσεις δεν αποτελούν ευτυχώς κάποιο δυσβάσταχτο ποσό για την τσέπη του μέσου πολίτη, καθώς τα σύντομα δρομολόγια θα χρεώνουν επιπλέον μόλις 1 δολ., ενώ οι επιβάτες σε οικονομικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων θα χρεώνονται με 10.4 δολ. παραπάνω από το κανονικό τους εισιτήριο. Ακόμη και η υψηλότερη τιμή (41,6 δολ.) για πτήσεις πρώτης θέσης ή επαγγελματικές πτήσεις, εξακολουθεί να είναι σημαντικά φθηνότερη από την πληρωμή για μια επιπλέον τσάντα check-in.
Η εισφορά θα ισχύει για όλα τα εισιτήρια ή τις υπηρεσίες που πωλούνται από την 1η Απριλίου 2026, συμπεριλαμβανομένων των αποστολών φορτίου και των επαγγελματικών πτήσεων, για ταξίδια από την 1η Οκτωβρίου και μετά. Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα μικρό τίμημα, αλλά είναι μέρος μιας πολύ μεγαλύτερης εικόνας, οπότε ο πλανήτης μας δεν πληρώνει το τίμημα αργότερα.
Για να διατηρηθεί η πληρωμή δίκαιη, οι χρεώσεις SAF θα διαφέρουν ανάλογα με την απόσταση που διανύουν οι επιβάτες και την καμπίνα ταξιδιού που επιλέγεται για κάθε πτήση. Η εισφορά θα κατηγοριοποιηθεί επίσης σε τέσσερις γεωγραφικές ζώνες:
Η εισφορά ισχύει μόνο για επιβάτες που αναχωρούν από τη Σιγκαπούρη προς διαφορετικό προορισμό, ενώ οι ταξιδιώτες που διέρχονται από το Changi (ή το Seletar) απαλλάσσονται. Οι εκπαιδευτικές πτήσεις, οι ανθρωπιστικές αποστολές και οι συγκεκριμένες ναυλωμένες υπηρεσίες θα αποφύγουν επίσης τον φόρο. Η εισφορά εφαρμόζεται επίσης μόνο στον επόμενο προορισμό σας. Για παράδειγμα, εάν πετούσατε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες με πτήση ανταπόκρισης στο Χονγκ Κονγκ, θα χρεωθείτε μόνο για την πτήση προς το Χονγκ Κονγκ.
Η εισφορά πράσινων καυσίμων της Σιγκαπούρης δεν είναι απλώς μια ακόμη προσαύξηση, είναι μια τολμηρή δήλωση στον κόσμο της αεροπορίας, ότι θέλει σοβαρά να διαδραματίσει έναν κεντρικό, πρωτοποριακό ρόλο στα βιώσιμα αεροπορικά ταξίδια.
Περισσότερες ειδήσεις
Τέλος το «κόλπο» του CO2: Η ΕΕ απαγορεύει σε 21 αεροπορικές να πωλούν το ψέμα της «ουδέτερης πτήσης»
Αερομεταφορές μικρών και μεγάλων αποστάσεων: Οι πέντε καλύτερες και χειρότερες εταιρείες
IATA: Η ασφαλέστερη χρονιά για τις εμπορικές πτήσεις το 2023