Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτελεί πλέον… μελλοντικό στοίχημα για τον Έλληνα καταναλωτή, απεναντίας είναι ήδη καθημερινότητα. Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό, η εξοικείωση μεγαλώνει, οι εμπειρίες αξιολογούνται θετικά και η πρόθεση χρήσης αυξάνεται.
Αυτό καταγράφει η νέα πανελλαδική έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Οκτώβριος 2025), με δείγμα 500 ενεργούς χρήστες ΑΙ, δείχνοντας ότι η σχέση των Ελλήνων με την ΤΝ μπαίνει σε πιο ώριμη φάση, ειδικά στο κομμάτι της πληροφόρησης και του αγοραστικού ταξιδιού.
Η ΤΝ έχει ήδη σημαντική διείσδυση: εκτιμάται ότι περίπου ο μισός πληθυσμός έχει δοκιμάσει εφαρμογές ΤΝ, και από αυτούς τα 2/3 τη χρησιμοποιούν συστηματικά, δηλαδή περίπου το 1/3 του συνολικού πληθυσμού.
Το ChatGPT είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην Ελλάδα (79%). Ακολουθούν:
Η εξοικείωση με μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και εργαλεία παραγωγής περιεχομένου δημιουργεί το υπόβαθρο για ακόμα πιο σύνθετες εφαρμογές στο λιανεμπόριο, την πληροφόρηση και τη διατροφή.
Η έρευνα αποτυπώνει ένα «διχασμένο» κοινό:
Οι μεγάλες ανησυχίες:
Η κοινωνική νομιμοποίηση της ΤΝ βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη — αλλά οι θετικές εμπειρίες σπρώχνουν το κοινό προς μεγαλύτερη αποδοχή.
Οι ενεργοί χρήστες ΑΙ τη χρησιμοποιούν κυρίως για:
Η ΤΝ έχει μετατραπεί σε πολυχρηστικό εργαλείο, όχι σε εξειδικευμένη τεχνολογία.
Αν και η χρήση της ΤΝ για αγορές είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ανοδική τάση.
Τι έχουν ήδη κάνει οι χρήστες:
Το κρίσιμο στοιχείο:
Για όλες τις παραπάνω ενέργειες, 40–50% δηλώνει ότι θα τις κάνει στο μέλλον.
Άρα, η ΑΙ ετοιμάζεται να γίνει βασικός κρίκος του αγοραστικού ταξιδιού.
Στους έμπειρους χρήστες τα ποσοστά εκτοξεύονται:
Η εξοικείωση φέρνει πιο «επιθετικές» λειτουργίες προσωποποιημένων προτάσεων.
Η ΤΝ κερδίζει έδαφος, αλλά όχι παντού.
Το συμπέρασμα:
Η ΤΝ θεωρείται ισχυρό εργαλείο ανάλυσης, όχι όμως εργαλείο εμπιστοσύνης όταν μιλάμε για προτάσεις ή χρήση προϊόντων.
Περισσότερες ειδήσεις
Google Search: Οι κορυφαίες αναζητήσεις στην Ελλάδα για το 2025
Hon Hai–Nvidia: Επιβραδύνεται η εκρηκτική της πορεία, καθώς μεγαλώνει η ανησυχία για την αγορά AI
Κίνδυνος για τις θέσεις εργασίας η άνοδος της ΑΙ; Όχι και τόσο – O CEO της Nvidia εξηγεί