Δυναμικό μπάσιμο στην αγορά των προγραμμάτων περιήγησης επιχειρεί η OpenAI, παρουσιάζοντας τον Atlas, έναν νέο browser με τεχνητή νοημοσύνη, που στοχεύει να… κοιτάξει στα μάτια και, γιατί όχι, να απειλήσει κολοσσούς όπως η Google, που κυριαρχεί με το Chrome.
Ο νέος περιηγητής φιλοδοξεί επίσης να αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο που οι χρήστες αναζητούν στον ιστό, καθώς βάζει στο περιθώριο τη γραμμή διεύθυνσης (address bar) -βασικό χαρακτηριστικό της κλασικής αναζήτησης- αφού, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Sam Altman, είναι «χτισμένος γύρω από το ChatGPT». Η OpenAI λάνσαρε τον Atlas χθες (21/10), σε πρώτη φάση για το λειτουργικό σύστημα macOS της Apple.
H επί πληρωμή λειτουργία «agent mode» και η «έκρηξη» χρηστών του ChatGPT
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι ο Atlas θα περιλαμβάνει μία επί πληρωμή λειτουργία «agent mode», η οποία θα πραγματοποιεί αυτόνομα αναζητήσεις για λογαριασμό των χρηστών του ChatGPT. Η δυνατότητα αυτή θα είναι διαθέσιμη μόνο στους συνδρομητές επί πληρωμή του ChatGPT και αξιοποιεί το chatbot για να κάνει «βελτιώσεις που την καθιστούν πιο γρήγορη και πιο χρήσιμη, λαμβάνοντας υπόψη το περιβάλλον περιήγησής σου».
Meet our new browser—ChatGPT Atlas.
— OpenAI (@OpenAI) October 21, 2025
Available today on macOS: https://t.co/UFKSQXvwHT pic.twitter.com/AakZyUk2BV
Η OpenAI έχει ανακοινώσει μια σειρά κινήσεων για να προσελκύσει νέους πελάτες στις διαδικτυακές υπηρεσίες της, συνάπτοντας συνεργασίες με ιστοτόπους ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι Etsy και Shopify, αλλά και πλατφόρμες κρατήσεων όπως οι Expedia και Booking.com.
Στο πρόσφατο συνέδριο DevDay στις αρχές του μήνα, ο Altman αποκάλυψε ότι το ChatGPT έχει φτάσει τους 800 εκατ. ενεργούς χρήστες εβδομαδιαίως, από 400 εκατ. τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Demandsage.