Από την καθημερινή χρήση ως τις online συναλλαγές και την τεχνητή νοημοσύνη, η Ελλάδα έχει μπει πλέον για τα καλά στην εποχή της καθολικής ψηφιακής παρουσίας. Τα νέα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ φωτίζουν πώς ζουν, δουλεύουν, μαθαίνουν και αγοράζουν οι Έλληνες στο διαδίκτυο το 2025.
Το 88,7% των νοικοκυριών έχει πλέον πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι.
Πριν δέκα χρόνια, το ποσοστό ήταν κάτω από 66%. Η αλλαγή είναι πλήρης:
το ίντερνετ δεν είναι πλέον υπηρεσία, αλλά δεύτερη φύση μας.
Παράλληλα, 89,2% των πολιτών 16–74 ετών χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2025.
Και σχεδόν όλοι, ένα εντυπωσιακό 97,8%, μπαίνουν κάθε μέρα.
Το κινητό κυριαρχεί: Το 95% των χρηστών μπαίνουν από smartphone.
Οι δύο πιο καθολικές συνήθειες:
• 92,8% κάνουν κλήσεις και βιντεοκλήσεις
• 89,6% διαβάζουν ειδήσεις online
Αλλά η πραγματική «έκρηξη» του τελευταίου χρόνου ήταν αλλού:
• +7,9 μονάδες στις online τραπεζικές συναλλαγές
• +7,1 μονάδες στις βιντεοκλήσεις
• +5,9 μονάδες στα emails
• +4,8 μονάδες στην ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω εφαρμογών
Η πλήρης καθημερινότητα μεταφέρεται ψηφιακά.
Εδώ βρίσκεται το πιο ηχηρό εύρημα της έρευνας:
Το 49,5% των Ελλήνων έχει χρησιμοποιήσει εργαλεία ΑΙ.
Ένας στους δύο.
Η χρήση αφορά κυρίως:
κείμενο, εικόνες, κώδικα, βίντεο — από ChatGPT και Gemini μέχρι Midjourney και DALL·E.
Και οι λόγοι χρήσης μοιράζονται ως εξής:
• 92,8% για προσωπικούς λόγους
• 36,5% για επαγγελματικούς
• 25,4% για εκπαίδευση
Από όσους δεν χρησιμοποίησαν ΑΙ, τα δύο εμπόδια είναι κλασικά:
• 70,5% «δεν το χρειάστηκα»
• 12,9% «δεν ξέρω πώς να το χρησιμοποιήσω»
Το 30,1% έκανε κάποια μορφή online μάθησης:
σεμινάρια, e-class, υλικό, εργαλεία επικοινωνίας.
Οι μεγαλύτερες δραστηριότητες:
• 81,8%: παρακολούθηση μαθήματος
• 57,2%: χρήση εκπαιδευτικού υλικού
• 52,9%: επικοινωνία με διδάσκοντες
Η ψηφιακή εκπαίδευση δεν είναι «εναλλακτική». Είναι mainstream.
Το 72% έκανε κάποια ηλεκτρονική συναλλαγή με υπηρεσίες και αρχές.
Οι πιο διαδεδομένες:
• 66,9% έλαβαν επίσημα έγγραφα online
• 50,4% έκλεισαν ραντεβού ψηφιακά
• 17% υπέβαλαν μόνοι τους φορολογική δήλωση
Και όταν χρειάστηκε υποβολή αίτησης:
• 59,1% το έκαναν ηλεκτρονικά
Οι υπόλοιποι;
Στις μισές περιπτώσεις… το έκανε άλλος. Ο λογιστής, ο φίλος, ο ανιψιός.
Το 69,2% έκανε κάποια online αγορά, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το 2014.
Πιο δημοφιλή προϊόντα/υπηρεσίες:
• 61,8% εισιτήρια για ψυχαγωγία
• 53,6% μετακινήσεις (αεροπορικά, ΚΤΕΛ κ.λπ.)
• 40,9% καταλύματα
• 57% streaming σε ταινίες/σειρές
• 16,5% μουσική
• 14,9% ebooks
• 14,5% ψηφιακά game items
Και από πλατφόρμες ιδιωτών (eBay, Airbnb κ.λπ.):
• 28,2% αγόρασαν προϊόντα
• 20,9% υπηρεσίες καταλύματος
Από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο:
• 36,3% θεώρησαν αμφίβολες πληροφορίες που είδαν online
• 30,2% έλεγξαν την αλήθεια
Οι τρόποι επαλήθευσης:
• 87,4% έλεγξαν πηγές
• 37,9% συζήτησαν offline με άλλους
Παράλληλα:
• 29,3% είδαν προσβλητικά ή εχθρικά μηνύματα για άτομα/ομάδες.
Οι πιο συνηθισμένες κινήσεις:
• 52,2% αρνήθηκαν χρήση δεδομένων για διαφημίσεις
• 51,7% περιόρισαν το location
• 43,2% άλλαξαν τις ρυθμίσεις cookies
• 27,5% έλεγξαν αν μια σελίδα είναι ασφαλής
Αλλά:
• 42,2% όσων δεν έκαναν e-identification… δεν ήξεραν καν ότι υπάρχει.
Το 87,5% δεν αντιμετώπισε κανένα θέμα σε online αγορές.
Όσα αντιμετώπισαν πρόβλημα είχαν κυρίως:
• καθυστερήσεις
• λάθος/σπασμένα προϊόντα
• κακή επικοινωνία
Γενικά, το 2025 βρίσκει την Ελλάδα πιο ψηφιακή από ποτέ, με τον μέσο πολίτη να έχει πλέον στα χέρια του εργαλεία και υπηρεσίες που πριν πέντε χρόνια θεωρούσαμε… «προχωρημένα».
Περισσότερες ειδήσεις
Google Search: Οι κορυφαίες αναζητήσεις στην Ελλάδα για το 2025
Η «μαύρη» λίστα της Kaspersky — Η Ελλάδα στους κορυφαίους στόχους του νέου κύματος malware